eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego R6 to AA?Re: Dlaczego R6 to AA?
  • Data: 2011-07-13 15:16:42
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan __Maciek napisał:

    >> Jeszcze trochę, i zużycie paliwa w samochodach będzie się podawać
    >> na odwrót: ile na 100 uncjach (wagowo) paliwa przejedziemy sążni ;)
    >> Chociaż podobnie podaje się w hameryce ;)
    >
    > Mnie najbardziej drzaźni podawanie mocy silników spalinowych (a nieraz
    > też i elektrycznych) w koniach mechanicznych zamiast w kW. Nie czuję
    > tej jednostki bezpośrednio, muszę sobie zawsze przeliczyć (choćby z
    > grubsza, w głowie) na kW.

    A po przeliczeniu ma kW wszystko staje się jasne? Ze znajomości mocy
    silnika (w samochodzie) w ogóle trudno cokolwiek wnioskować wprost
    o jakichś innych mierzalnych parametrach. A konie, to chociaż tradycja.

    > Szkoda kurde że w kaloriach na pacierz nie podają... :-)

    W ciepłownictwie kiedyś używało się kalorii i kalorii na godzinę.
    Łatwo z tego liczyło się różnicę temeratur i inne podobne rzeczy.
    Teraz całkiem bez sensu stosuje się dżule. To już ci od prądu są
    mądrzejsi, bo energię podają w kWh a nie w J.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: