  • 501. Data: 2024-05-17 13:44:25
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2024 o 13:11, J.F pisze:

    > Ja tam widziałem jakiegos elektryka na parkingu, i wył :-)
    >
    > Silnik spalinowy ma rózne odgłosy i wibracje, ale raczej nie nazwę
    > tego wyciem.

    Bo nie jechałeś nigdy z cvt zapewne...

    > Obroty nie powinny być wysokie, tylko średnie. Być może już w zakresie
    > wiekszego hałasu.
    >
    > No i jak pisałem - u mnie w dieslu duzo jest róznych hałasów.
    > Silnik wcale nie jest największy.

    Ale wyje z cvt i już.

    > Elektryk szybko jadący taki cichy naprawdę?

    Tak, nie wyje gdy przyspiesza, albo hamuje silnikiem.

  • 502. Data: 2024-05-17 13:46:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2024 o 13:38, io pisze:

    > Bez znaczenia. Było o koszcie a nie szybkości. Są przejściówki na różne
    > okazje.

    Ale nie mając portu szybkiego ładowania, przejściówkami tego nie
    ominiesz i w ogóle nie osiągniesz takiej ceny, nawet jakbyś chciał.
    AC jest tańsze.

    No a Spring wychodzi poniżej 50.....

  • 503. Data: 2024-05-17 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Oczywiście.
    > Ten przykład to doskonale oddaje.

    Niczego nie oddaje.
    Tobie sie tak wydaje.

    > Nie - domyślnie mówimy o nowych autach i ich sprzedaży.
    > Jak Ci się to nie podoba, to załóż sobie grupę "zawsze złomem" i
    > tam dyskutuj.

    W tym przypadku wyciałes zupełnie inna grupe.
    Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych
    Wyciałes olbrzymia grupe ludzi mieszkajacych w blokach
    Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych udostepnionych ludziom
    mieszkajacym w blokach.
    Po prostu załozyłes ze ludzie to debile bo kupuja spaliniaki zamiast
    elektryków które mogliby sobie tak jak ty naładowac przy domu.
    Ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 504. Data: 2024-05-17 14:03:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Mowisz hybryde przerobić na LPG? :-)

    "Ale jakbym miał mieszkać w bloku i ładować tylko na mieście,
    bez szans na jakieś tanie źródło (np. w pracy), to chyba też
    bym temat odpuścił i ponownie kupiłbym hybrydę z lpg".

    Kol. Wenecki tak często na różne sposoby starał się tłmaczyć, co pisząc
    chciał napisać, że aż zajrzałem do <v1ka3r$hq$2$Cav@news.chmurka.net>
    by dotrzeć do oryginału. To jednak pogląd, że sprawy należy rozwiązyać
    po taniości. Daleko mi do wzbraniania komuś zmiany poglądów -- jeśli
    dyskusja zeszła w kierunku szmerków i hałasków wydawanchy przez silniki,
    należy twierdzić, że brzmienie ciszy silnika elektycznego jest uchu
    najmilsze, co przekreśla wybór innego napędu (nawet hybrydy z lpg).
    Gdy jakiś dyletant pisze o mocach i momentach, wtedy trzeba podkreślić,
    że 450 koni to nic nadzwyczajnego, zupełnie normalny silnik, no po
    prostu konieczność, by nie czuć się na drodze jak zdychająca szkapa.
    Mówią, że jak ktoś chce psa uderzyć, kij zawsze znajdzie. Krzywdzenia
    zwierząt nie pochwalam, więc zostawmy to. Jak ktoś chce kupić auto na
    prąd, to sobie kupuje. Niektórym jednak tego mało, muszą po usenetach
    swój wybór uzasadniać. Może ich coś swędzi? Nie wiem. Ale fajnie się
    takie przypadki obserwuje. Lubię Usenet zdecydowanie.

    --
    Jarek

  • 505. Data: 2024-05-17 14:06:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Sugerujesz, że i tu im przejdzie?

    Całkiem możliwe. Ale mnie raczej chodziło o to, że nic nowego.

    > A ma to znaczenie? Ile ten zasięg wynosi w starym?

    Ma większe znaczenie niż kosmetyczne poprawki wyglądu. Z pojazdu do jazd
    lokalnych (prawdziwe 70km) robi się pojazd, którym mogę zajechać nad
    morze. Jeśli/gdyby zrobili w nim jeszcze szybkie ładowanie to jeżdżenie
    po Polsce nie byłoby wyzwaniem.

    > Kolorystyczna stylistyka obecnego, i ten kufer przy "bento" sugeruje
    > serwis/korpo. Jakby celowali w rynek indywidualny to by go nie malowali
    > jak elektronarzędzie. Ale może to część strategii. Przemalować zawsze
    > można i reklamować pośniej jako konsumencki model.

    No to właśnie nie widzę powodu by przejmować się, że akurat chwilowo
    chcą inaczej zarabiać na kolejnym modelu. Ja w 90% pozytywnego odbioru
    doświadczam, codzienne rozmowy na parkingach, ale jak mówiłem, jest
    spora przestrzeń między 'zajebisty' a 'wydam 50tys na nowy'. Wind też
    się chyba nie sprzedawał wystarczająco.

  • 506. Data: 2024-05-17 14:12:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Trafna uwaga. To chyba w ogóle najlepiej nazwać elektronarzędziem.

    I na pewno "robole" tak go nazywają.

  • 507. Data: 2024-05-17 14:25:41
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 17.05.2024 o 00:23, io pisze:

> [...]
    > uczciwych ludzi szykanować. No ale to się nie bierze znikąd. Ludzie
    > jakieś złudzenia mają i chodzą jednak na te wybory. I potem taki jeden z
    > drugim czuje się uprawniony zamiast wstydzić się.

    > Przecież to Twizy. Małe, lekkie, dynamiczne. Ale do jazd lokalnych. Jak
    > se po mieście jedziesz to nie potrzebujesz dużego samochodu tylko mały.
    > Nie potrzebujesz rozwijać dużej prędkości tylko szybko wystartować. I
    > tak dokładnie jest.

    > Se zobacz ile kosztuje na oto.. czy tam gdzie indziej. 20 tys zł.

    > W kółko to samo. Wsadź sobie rurę wydechową swojego rzęcha do kabiny jak
    Spoko :)
    Ty nie mówisz o "aucie" 4 osobowym tylko o nowszej wersji melexa :)
    Więc już wiem skąd masz 12kW/100km i że to na jazdy do 50km na dzień.

    Już nie dyskutuję z Tobą, zrozumiałem że piszmy o czymś zupełnie innym.
    Porównywanie tego miniautka z pełnoprawnym autem 4 osobowym
    jest bez sensu.
    Zapewne nigdy nie robiłeś tym jeździdełkiem trasy 500 czy 1000km
    bo byś po trasie się wykończył...
    --
    pzdr, j.r.

  • 508. Data: 2024-05-17 14:33:27
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > To podobno "mikrosamochód".

    > Dla mnie ważny jest szczególny sens.

    > Język służy komunikacji. Piaggio jednak zawsze nazywało to skuterami,
    > wszyscy to rozumieją, nie ma potrzeby wprowadzania nowomowy.

    > Że jaK? Hulajnogi elektryczne już wczesniej mieli? Nie maieli.
    > A to całkiem fajny wynalazek, zupełnie nowy. Może dlatego kradną?

    Nowe :)
    ponad 120 lat :)
    Zaskoczeniem okazać się może wiadomość, iż hulajnoga elektryczna nie
    jest wcale wynalazkiem XXI wieku, ponieważ tego typu pojazd został
    opatentowany w Stanach Zjednoczonych (stanie Ohio) już w 1895 roku.
    --
    pzdr, j.r.

  • 509. Data: 2024-05-17 14:43:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2024 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Niczego nie oddaje.
    > Tobie sie tak wydaje.

    Komuś z nas na pewno coś się wydaje.
    Tyle że ja miałem auta z wszystkimi rodzajami napędu, więc jestem w
    stanie porównać, a Ty? ;-)

    > W tym przypadku wyciałes zupełnie inna grupe.
    > Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych

    Niby dlaczego auta firmowe nie miałyby podlegać podobnym zasadom?
    Wydaje Ci się, że wszystkie robią po 100 kkm miesięcznie?

    > Wyciałes olbrzymia grupe ludzi mieszkajacych w blokach

    Nieprawda.
    Tylko tych którzy swoje auta mają w d..., więc nie zastanawiali się nad
    garażem dla nich.
    Ale oni i tak bev nie kupią, bo za młode.

    Reszta gniazdka ma albo może mieć.

    > Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych udostepnionych ludziom
    > mieszkajacym w blokach.

    Bo ponieważ?
    Już wiele firm ma swoje ładowarki, jak szef światły i kuma bazę.

  • 510. Data: 2024-05-17 14:47:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Kol. Wenecki

    O co Ci chodzi z tą nazwą, nazwiskiem, czy co tam chciałeś przekazać?

    > Gdy jakiś dyletant pisze o mocach i momentach, wtedy trzeba podkreślić,
    > że 450 koni to nic nadzwyczajnego,

    Nic w sensie, że w bev moc nie jest szczególnym problemem, jak daje się
    napęd na dwie osie, to siłą rzeczy masz już te 300-400 KM.

    Z jednym silnikiem zazwyczaj 200.