    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dobry prostownik do 300 zł?
    Date: Fri, 01 Jan 2010 13:48:34 +0100

    On Fri, 1 Jan 2010 08:13:02 +0100, pytas wrote:
    >Jaki prostownik kupić? Co polecacie? Z tego co na razie się dowiedziałem to
    >ważne jest utrzymanie wysokiego napięcia (do 16 V) i zabezpieczenia. Jaki
    >sprzęt sie sprawdził i na co trzeba uważać?

    Mnie sie wydaje ze przesadzasz - prostownik mozna kupic i za 50zl .. i
    tez bedzie dobry. Nawiasem mowiac i to 50 wydaje sie drogo :-)

    Z napieciem cos chyba przesadzasz - powinno byc miedzy ~13.8 a 14.5V -
    powyzej akumulator gazuje niepotrzebnie. No chyba ze w jakies
    odsiarczanie chcesz sie bawic.
    Te najtansze prostowniki to szczytowe napiecie maja wieksze.

    Istotne zeby mial z 5A, chetnie 10A z regulacja, automatyka to juz w
    miare potrzeb.

    A za 300zl to juz jakis rozruchowy moze byc
    http://www.allegro.pl/item869815728_prostownik_rozru
    chowy_12v_300a_aerometr_gratis.html
    http://www.allegro.pl/item868383372_prostownik_rozru
    chowy_einhell_bt_bc_30_blue.html
    http://www.allegro.pl/item860635720_nowy_prostownik_
    rozruchowy_12v_150a_2_lata_gwar.html

    Choc polecic nie polece, bo jak to widze, to mam watpliwosci co w
    srodku jest i co to warte.

    J.