  • Data: 2010-01-03 13:12:44
    Temat: Re: Dobry prostownik do 300 zł?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pytas" <c...@t...com> napisał w wiadomości
    news:hhooa8$qhq$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Pomyslałem o prostowniku bo własnie niedawno zostawiłem uchylone drzwi w
    > samochodzie na noc i mi się akumulator rozładował. No i musiałem zadzwonic
    > po kogoś aby przyjechał mi mi odpalił z kabli a potem pojechałem po
    > prostownik do kolegi.
    > Chciałbym kupić taki aby mi starczył na conajmniej 10 lat. Teraz w moim
    > aucie akumulator ma oznaczenie 55 Ah. Nie wiem czy w przyszłosci nie kupie
    > sobie jakiegoś diesla - może bedzie miał trochę wiekszy akumulator.

    Ja od przeszło 10 lat używam najtańszego prostownika kupionego za 30zł w
    promocji w jakimś markecie. Używam to zbyt mocno powiedziane.
    Przydał mi się raptem 3 razy. Z tego 2 razy pożyczyłem znajomym, a raz
    próbowałem podładować padający akumulator, który niechcący rozładowała
    małżonka pozostawiając samochód z włączonymi światłami na mrozie ok. -20stC.
    Nastepnego dnia okazało się, że padła jedna z celek i z tego powodu napięcie
    jest mocno zaniżone, przez co nie dało się uruchomić samochodu ze względu na
    zbyt niskie napięcie, choć normalnie akumulator byłby naładowany. Wsiadłem w
    inny samochód, podjechałem do firmy specjalistycznej, kupiłem nowy
    akumulator, przywiozłem naładowany, wymieniłem w samochodzie, a następnie
    podjechałem ponownie do tej firmy autem, żeby oddać stary w zamian za
    kaucję. Tam też sprawdzono napięcie ładowania oraz prawidłowość podłączenia
    noego akumulatora, a na podstawie tego dopiero wydano mi gwarancję oraz
    zapewniono bezpłatny serwis w okresie gwarancji. Prostownik sobie leży,
    nawet nie wiem gdzie. Myślę, że jest bezużyteczny :)