  • Data: 2012-01-10 09:23:37
    Temat: Re: Domino
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "anhin" napisał w wiadomości grup
    >akurat nie pisałem o mieszkaniówce, zresztą z nią też bywało różnie;
    >mury stawiane w latach 40-tych są na ogół w dużo lepszym stanie niż
    >te z lat 50-tych, a te rzeczywiście bywają (czasem) w lepszym stanie
    >niż późniejszy beton, po prostu dlatego że budowano je "po bożemu", z
    >cegieł, na podstawie sprawdzonych technologii, często przez
    >przedwojennych jeszcze murarzy lub ich uczniów.

    Cegle tez mozna sp* - rodzina rozebrala dom po dziadku i mowili ze
    sie sypaly te cegly. No ale cegla byla droga, on ponoc sam wypalal,
    widac nieumiejetnie.
    Tym niemniej dom cos 80 lat stal.

    >A z opowieści znam historie rozbudowywanych na siłę zakładów
    >przemysłowych, m. in. w Żyrardowie i Poznaniu, kiedy pośpiech i
    >lekceważenie podstawowych zasad mechaniki budowli, na bezpośrednie
    >polecenie sekretarzy czy partyjnych nadzorców, doprowadziły do
    >śmierci kilkunastu robotników. Też słyszałem o spektakularnych
    >katastrofach drogowych na Kielecczyźnie, kiedy to np. kończony na 22
    >lipca wiadukt złożył się w pół już na początku sierpnia... Teraz też
    >się zdarzają katastrofy, ale z nieco innych powodów.

    Juz nie podbieraja cementu sypiac wiecej piachu, teraz podbieraja
    dolomit :-)

    Ale trzy wiadukty drogowe zrobione we wroclawiu za Gierka po 30 latach
    tez sie sypia.

    J.