    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Drganie liter na ekranie
    Date: Wed, 21 Oct 2020 14:32:07 +0200
    <rme4tg$1umd$3@gioia.aioe.org>
    <e...@4...com>
    <rmp1s6$1s2n$1@gioia.aioe.org>
    <7...@k...wujka.marcina>

    W dniu 21.10.2020 o 13:42, MF pisze:

> [...]
    > nad światem. W gospodarce wprowadził nam system nomenklaturowy, w
    > którym wszystkie pozycje kierownicze były obsadzane na podstawie
    > opinii PZPR i UB, formalne kwalifikacje były opcjonalne i mogły być
    > zastąpione świadectwem ukończenia Wieczorowego Uniwersytetu
    > Marksizmu-Leninizmu. A to tylko wierzchołek góry lodowej.
    >
    > O tym, że koszt był wcale nie tak duży, a w zamian producenci nie mogą
    > orzynać klientów na tym, że rzekomo koszt wszystkiego jest tak wysoki,
    > bo muszą produkować wszystko osobno na każdy rynek, już pisałem w
    .marcina a tezy
    > tam postawione bardzo starannie (i, moim zdaniem, z premedytacją)
    > pominąłeś jako niewygodne dla twojej teorii i wobec których nie masz
    > kontrargumentów.

    Żaden "mój" a tym bardziej łaskawy. Doili nas aż niemiło. Jednak nie
    nakazywali jakichś dostosowywania do swoich standardów. Nie mam pojęcia
    co było kiedyś i jakiego pasma UKF używała Polska przed wojną, ja
    pamiętam jedno i właśnie ono było standardem, tymczasem nowy pan nie
    godzi się na jego użytkowanie, a więc Polaku jak nadal chcesz słuchać
    listy przebojów trójki to łap za kabzę i przestrajaj swój odbiornik albo
    kupuj nowy. Z TV  tak samo pamiętam tylko PAL, a Rusek jakoś nie
    wyklinał i nie karał za to.

    I słusznie, Stalin w odróżnieniu od wielu innych doskonale wiedział że
    za darmo to można dostać co najwyżej kopniaka. Aczkolwiek jednak nie
    powinien zabierać głosu w imieniu innych.

    Nieprawda że funkcje kierownicze były zarezerwowane dla członków partii.
    Mitem także jest to że ktoś kogoś na siłę robił zaciąg partyjny,
    osobiście składałem wniosek kilkukrotnie i jakoś mi się nigdy nie udało
    zostać pseudokomuchem.

    Mylisz się Twój post musiałem zwyczajnie przegapić, o żadnej
    premedytacji nie ma mowy.