  • 1. Data: 2020-10-11 23:34:53
    Temat: Drganie liter na ektanie
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i
    włączenia monitora litery na paskach drgają (normalnie jak jakaś
    dyskoteka). Wszystko sprawdzałam: karta graficzna ok, monitor niby też
    ok., ale podejrzewam, że raczej monitor mi pada, albo coś nie tak z
    zasilaniem. Przez to drganie liter na paskach aż kręci mi się w głowie.
    Drganie po jakimś czasie ustaje, ale przecież tak nie powinno być.

    --
    animka

  • 2. Data: 2020-10-12 10:01:44
    Temat: Re: Drganie liter na ektanie
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.10.2020 o 23:34, Animka pisze:
> [...]
    > zasilaniem. Przez to drganie liter na paskach aż kręci mi się w głowie.
    > Drganie po jakimś czasie ustaje, ale przecież tak nie powinno być.

    A próbowałaś przestawić rozdzielczość i inne ustawienia ekranu, ew
    reinstalować sterownik grafiki?

  • 3. Data: 2020-10-12 10:16:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 10:01, trybun pisze:

    > A próbowałaś przestawić rozdzielczość i inne ustawienia ekranu, ew
    > reinstalować sterownik grafiki?

    Wszystko próbowałam. Nawet mi Windows zmienił monitor na jakiś
    defaultowy i grafika się nie zgadzała. musi być 1440/900. Instalowałam
    odpowiednie sterowniki od nowa. Zanim coś padło to monitor przez lata
    ustawiony był na 75 hz teraz musi być na 60 hz. Sprawdziłam jeszcze
    teraz. Jak przestawię to strasznie ekran bździ i wracam do 60-tki.
    Staram się komputera nie usypiać ani nie wyłączać na chwilę monitora
    przciskiem, żeby nie bździł, bo oczy ma się tylko jedne.

    --
    animka

  • 4. Data: 2020-10-12 10:52:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 12.10.2020 o 10:16, Animka napisała:

    > Staram się komputera nie usypiać ani nie wyłączać na chwilę monitora
    > przciskiem, żeby nie bździł, bo oczy ma się tylko jedne.

    Akurat oczu dwoje mamy i nimi się nie niucha - ale nos, nos jeden,
    który rzeczywiście może ucierpieć przy tej przypadłości monitora.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 5. Data: 2020-10-12 11:19:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jaki konkretnie monitor, grafika i płyta główna?

    Mam co jakiś czas podobny efekt. Komputer dostaje zwisa z kafelkami na
    ekranie.
    Po restarcie jest właśnie takie drżenie. Zmiana GPU nic nie daje.
    Po jakimś czasie przemija ;-)

    MAGIA

  • 6. Data: 2020-10-12 12:35:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.10.2020 o 23:34, Animka pisze:
    > Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i
    > włączenia monitora litery na paskach drgają

    jak coś takiego zobaczysz, wyłącz monitor, ale NIE przyciskiem na
    froncie, tylko wyjmij wtyczkę z gniazdka. poczekaj 5 sekund i włącz.
    napisz czy po tej operacji wraca do normy czy nic to nie dało

    ToMasz

  • 7. Data: 2020-10-12 13:15:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.10.2020 o 10:16, Animka pisze:

> [...]
    > Staram się komputera nie usypiać ani nie wyłączać na chwilę monitora
    > przciskiem, żeby nie bździł, bo oczy ma się tylko jedne.

    Czyli wygląda na jakąś wadę software`ową a nie hardware`ową.  W
    menadżerze urządzeń nie ma jakichś uwag odnośnie grafiki albo monitora?

  • 8. Data: 2020-10-12 14:02:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-12 o 12:35, ToMasz pisze:

    > jak coś takiego zobaczysz, wyłącz monitor, ale NIE przyciskiem na
    > froncie, tylko wyjmij wtyczkę z gniazdka. poczekaj 5 sekund i włącz.
    > napisz czy po tej operacji wraca do normy czy nic to nie dało

    U mnie nie pomaga. Pomaga czas ;-)

    Hmmm... Ja bym to nazwał bardziej migotaniem jak 50Hz na CRT

  • 9. Data: 2020-10-12 14:06:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    PS. Mam takie skojarzenie... że cuda mi się działy jak byłem połączony
    masowo z kablem UPC.

    Na tą intencję zakupiłem separator galwaniczny i problemy z
    migotaniami/uziemieniami się skończyły.

    Takie coś zdarza mi się co kilka miesięcy.

  • 10. Data: 2020-10-12 16:33:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 14:06, _Master_ pisze:
    > PS. Mam takie skojarzenie... że cuda mi się działy jak byłem połączony
    > masowo z kablem UPC.
    > (...)

    Chyba nie tyle masowo z UPC, co z połową napięcia sieciowego, które ktoś
    wysyłał na masę kabla UPC.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam