    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Druciarstwo w projektorze
    Date: Thu, 16 Sep 2021 11:44:25 +0100

    On 15/09/2021 16:27, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Wpadł mi w ręce stary projektor bez lampy. W zasadzie bez całego
    > "modułu" lampy.

    Ja też się zacząłem bawić projektorami.
    Na pierwszy rzut poszedł Casio 720p Casio XJ-A140 czy coś takiego aby
    zobaczyć czy się sprawdzi w domu. Świetny projektor laserowy (dzięki
    temu czas "życia" lampy to 20k godzin). Używki można kupić za ?30 z
    przebiegiem 7-10k godzin...
    Te projektory mają jedną świetną rzecz - Zoom sterowany silnikem, dzięki
    czemu jak oglądałem TV to robiłem sobie mały ekran (rzędu 70") a jak
    film lub dzieciaki grają w Wii to ekran na całą ścianę (120")
    Niesty - dwie wady: Trochę głośny i zasłaniasz jak przechodzisz przez
    wiązkę światła.

    Teraz wpadł mi w ręce NEC U321H FHD Ultra Short Throw, był uszkodzony -
    wyłączał po 20 sekundach bo jeden z 3 wiatraków był uszkodzony. Na
    spróbowanie oszukałem go i podpiąłem tam tacho z innego wiatraka i
    wszystko działa jak trzeba. Nowy wiatrak już mam ale jakoś nigdy nie ma
    czasu go włożyć :-)
    Niestety aby zwiększyć / zmniejszyć obraz trzeba go odsuwać albo
    przysuwać do ściany ale da się z tym życ :-)

    Teraz już wiem że jak będed kupował docelowy projektor to będzie to
    zdecydowanie UST. Stoi sobie koło ściany, nic go nie zasłania,
    wentylatory nie wyją zaraz koło ucha.
    Będe się też starał nie kupować DLP bo jednak to kółko z kolorami troche
    słychać.