    From: "MC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Drukarki - zapytanie.
    Date: Wed, 11 Mar 2009 22:56:52 +0100

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gp995k$h0v$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie słyszałem o ciekłym tonerze. Google podaje mało sensownych linków.

    Może chodziło o stały atrament? Tak czy inaczej za drogo.

    > Jeśli drukujesz niewiele na standardowym papierze z komputera z
    > odpowiednim systemem operacyjnym (Windows) to jak najbardziej się opłaca.
    > W warunkach domowych jest to rozwiązanie niemalże idealne.

    Zgadzam się w 100%.

    > Tak, jest drogi, gdy kupujesz oryginalny. Powód - najczęściej toner =
    > kaseta zawierająca zapas proszku + nowy bęben światłoczuły. Możesz

    Oryginalny toner do taniej drukarki z reguły jest drogi. Niezależnie od
    tego, czy toner jest zintegrowany z bębnem czy nie. Po prostu następuje
    spłacanie kredytu zaciągniętego przy zakupie.

    > Poszukaj na allegro oraz na stronie producenta regenerowanych tonerów np.
    > Pryzmat, BlackPoint, Lamba, a sam porównasz koszt nowego tonera z bębnem z
    > kosztem nowej drukarki.

    Też się zgadzam, tu nie ma żadnych reguł. Tylko po co ci znać cenę bębna
    jeśli tak mało drukujesz?

    > [ciach!]
    > Kupuj mono. Drukarka laserowa nie nadaje się do druku kolorowych zdjęć.
    >
    > Znacznie lepszy rezultat uzyskasz (fotografie) kupując za 300 zł drukarkę
    > termotransferową i wkład (papier + komplet folii) - jakość zdjęć
    > porównywalna z labem, koszt wydruku fotki 10x15 ok. 1 zł, brak wad
    > kolorowej atramentówki (nic tam ci nie zaschnie).

    Rzeczywiście atrament w drukarkach termosublimacyjnych nie zasycha, ale
    gdzie im z jakością zdjęć do dobrej atramentówki.

    > A szkoda, bo np. HP oferuje fajne połączenie drukarki laserowej mono i
    > skanera. Za jednym zamachem kupujesz szybką laserówkę z duplekserem i
    > przyzwoity skaner z podajnikiem, który podłączasz do sieci LAN i heja!
    > Ksero masz jakoby gratis :) Rozwiązanie dobre do małego biura.

    Z jakiego powodu ta reklama HP? Urządzenia wielofunkcyjne są w ofercie
    większości producentów drukarek i HP się tutaj niczym specjalnym nie
    wyróżnia poza koszmarną ilością niepotrzebnego oprogramowania, które dołącza
    do urządzenia.
    I trzeba mieć świadomość, że skanery w takich urządzeniach są zwykle byle
    jakie.