  • 1. Data: 2009-03-11 20:27:49
    Temat: Drukarki - zapytanie.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
    Od kilku lat jestem mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem kombajnu
    wielofunkcyjnego lexmarka x3330. Zacząłem się zastanawiać nad kupnem
    drukarki laserowej, bo powoli denerwują mnie zabawy z tuszem.

    Popatrzyłem po cenach i mam kilka pytań:
    1. Które laserówki są lepsze, te z tonerem ciekłym czy proszkiem?
    Ja póki co jestem za proszkiem, bo przynajmniej nie zaschnie.
    2. Czy opłaca się kupić laserówke mono za 200-250pln?
    Nie jestem demonem w ilości drukowanych kartek b&w. W ciągu
    kilku lat mam dopiero drugą ryzę papieru w połowie zużytą.
    3. Toner nie jest stosunkowo drogi, ale kumple mi mówili, że
    po iluś tam tysiącach stron bęben jest do wymiany. I że
    nowy bęben kosztuje tyle co ta drukarka, prawda to?
    4. Narazie nastawiam się na kupienie laserowej mono, ale
    za jakiś czas myślę, że kupiłbym też kolorową. Nie jestem
    fotografem, ale czasem przydałoby się wydrukować coś na papierze
    fotograficznym no i tutaj pojawia się pytanie ile trzeba by było
    wydać na rosądną drukarkę.

    Hint: Żadne urządzenia wielofunkcyjne mnie nie interesują.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 2. Data: 2009-03-11 20:30:49
    Temat: Re: Drukarki - zapytanie.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    i jeszcze jedno pytanie:
    które drukarki są najtańsze w eksploatacji?

  • 3. Data: 2009-03-11 21:06:57
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > 1. Które laserówki są lepsze, te z tonerem ciekłym czy proszkiem?

    Nie słyszałem o ciekłym tonerze. Google podaje mało sensownych linków.

    > 2. Czy opłaca się kupić laserówke mono za 200-250pln?

    Jeśli drukujesz niewiele na standardowym papierze z komputera z
    odpowiednim systemem operacyjnym (Windows) to jak najbardziej się
    opłaca. W warunkach domowych jest to rozwiązanie niemalże idealne.

    > 3. Toner nie jest stosunkowo drogi,

    Tak, jest drogi, gdy kupujesz oryginalny. Powód - najczęściej toner =
    kaseta zawierająca zapas proszku + nowy bęben światłoczuły. Możesz
    obniżyć koszt kupując kasety regenerowane (po wyczyszczeniu, wypełnione
    świeżym proszkiem, po kontroli lub ew. wymianie bębna) lub samodzielnie
    dosypując proszek do kasety (raczej brudna robota).

    > nowy bęben kosztuje tyle co ta drukarka, prawda to?

    Poszukaj na allegro oraz na stronie producenta regenerowanych tonerów
    np. Pryzmat, BlackPoint, Lamba, a sam porównasz koszt nowego tonera z
    bębnem z kosztem nowej drukarki.

    > 4. Narazie nastawiam się na kupienie laserowej mono, ale

    [ciach!]
    Kupuj mono. Drukarka laserowa nie nadaje się do druku kolorowych zdjęć.

    Znacznie lepszy rezultat uzyskasz (fotografie) kupując za 300 zł
    drukarkę termotransferową i wkład (papier + komplet folii) - jakość
    zdjęć porównywalna z labem, koszt wydruku fotki 10x15 ok. 1 zł, brak wad
    kolorowej atramentówki (nic tam ci nie zaschnie).
    Przykładowy link:
    http://www.e-fotojoker.pl/product/drukarki-foto-/can
    on/canon-selphy-cp760/

    > Hint: Żadne urządzenia wielofunkcyjne mnie nie interesują.

    A szkoda, bo np. HP oferuje fajne połączenie drukarki laserowej mono i
    skanera. Za jednym zamachem kupujesz szybką laserówkę z duplekserem i
    przyzwoity skaner z podajnikiem, który podłączasz do sieci LAN i heja!
    Ksero masz jakoby gratis :) Rozwiązanie dobre do małego biura.

    g.

  • 4. Data: 2009-03-11 21:56:52
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie słyszałem o ciekłym tonerze. Google podaje mało sensownych linków.

    Może chodziło o stały atrament? Tak czy inaczej za drogo.

    > Jeśli drukujesz niewiele na standardowym papierze z komputera z
    > odpowiednim systemem operacyjnym (Windows) to jak najbardziej się opłaca.
    > W warunkach domowych jest to rozwiązanie niemalże idealne.

    Zgadzam się w 100%.

    > Tak, jest drogi, gdy kupujesz oryginalny. Powód - najczęściej toner =
    > kaseta zawierająca zapas proszku + nowy bęben światłoczuły. Możesz

    Oryginalny toner do taniej drukarki z reguły jest drogi. Niezależnie od
    tego, czy toner jest zintegrowany z bębnem czy nie. Po prostu następuje
    spłacanie kredytu zaciągniętego przy zakupie.

    > Poszukaj na allegro oraz na stronie producenta regenerowanych tonerów np.
    > Pryzmat, BlackPoint, Lamba, a sam porównasz koszt nowego tonera z bębnem z
    > kosztem nowej drukarki.

    Też się zgadzam, tu nie ma żadnych reguł. Tylko po co ci znać cenę bębna
    jeśli tak mało drukujesz?

> [...]
    > porównywalna z labem, koszt wydruku fotki 10x15 ok. 1 zł, brak wad
    > kolorowej atramentówki (nic tam ci nie zaschnie).

    Rzeczywiście atrament w drukarkach termosublimacyjnych nie zasycha, ale
    gdzie im z jakością zdjęć do dobrej atramentówki.

> [...]
    > przyzwoity skaner z podajnikiem, który podłączasz do sieci LAN i heja!
    > Ksero masz jakoby gratis :) Rozwiązanie dobre do małego biura.

    Z jakiego powodu ta reklama HP? Urządzenia wielofunkcyjne są w ofercie
    większości producentów drukarek i HP się tutaj niczym specjalnym nie
    wyróżnia poza koszmarną ilością niepotrzebnego oprogramowania, które dołącza
    do urządzenia.
    I trzeba mieć świadomość, że skanery w takich urządzeniach są zwykle byle
    jakie.

  • 5. Data: 2009-03-12 10:32:28
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 11 Mar 2009 22:06:57 +0100
    geyb <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przyzwoity skaner z podajnikiem, który podłączasz do sieci LAN i heja!
    > Ksero masz jakoby gratis :) Rozwiązanie dobre do małego biura.

    No dobra, zarzuć nazwą modelu(modeli) ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 6. Data: 2009-03-12 10:37:06
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    geyb <g...@g...pl> wrote:

    > Nie słyszałem o ciekłym tonerze. Google podaje mało sensownych linków.

    No ja czytałem tylko. Czyli moge założyć że będe trafiał na sam proszek.

> [...]
    > świeżym proszkiem, po kontroli lub ew. wymianie bębna) lub samodzielnie
    > dosypując proszek do kasety (raczej brudna robota).

    Brudna robota to coś dla mnie. Co za sztuka proszku dosypać? ;-]

    > Poszukaj na allegro oraz na stronie producenta regenerowanych tonerów
    > np. Pryzmat, BlackPoint, Lamba, a sam porównasz koszt nowego tonera z
    > bębnem z kosztem nowej drukarki.

    W sumie to kol. MC ma rację, że skoro mało drukuję to co mnie nowy bęben
    obchodzi.

    > Kupuj mono. Drukarka laserowa nie nadaje się do druku kolorowych zdjęć.

    Dlaczemu łaj się nie nadaje?

> [...]
    > zdjęć porównywalna z labem, koszt wydruku fotki 10x15 ok. 1 zł, brak wad
    > kolorowej atramentówki (nic tam ci nie zaschnie).

    Tylko 300dpi...

> [...]
    > przyzwoity skaner z podajnikiem, który podłączasz do sieci LAN i heja!
    > Ksero masz jakoby gratis :) Rozwiązanie dobre do małego biura.

    Tia ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 7. Data: 2009-03-12 10:52:54
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 11 Mar 2009 22:56:52 +0100
    "MC" <m...@g...pl> wrote:

    > Rzeczywiście atrament w drukarkach termosublimacyjnych nie zasycha, ale
    > gdzie im z jakością zdjęć do dobrej atramentówki.

    A poza tym to coś mało ich jest, a jak już są to kosztują horrendalne pieniądze...

> [...]
    > do urządzenia.
    > I trzeba mieć świadomość, że skanery w takich urządzeniach są zwykle byle

    No właśnie dlatego się zraziłem. Nie znalazłem nic wielofunkcyjnego w rozsądnej
    cenie i w rozsądnym zakresie dpi skanowania/drukowania.

    Które drukarki są najtańsze w eksploatacji? Canon? Dell? Xerox?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 8. Data: 2009-03-12 11:02:33
    Od: ant <a...@n...tld>

    Sqeeb wrote:
> [...]
    > cenie i w rozsądnym zakresie dpi skanowania/drukowania.
    > Które drukarki są najtańsze w eksploatacji? Canon? Dell? Xerox?

    Ja mam domu właśnie taką za chyba 160zł netto ;)
    Samsung ML-2010PR - drukuję na oko tyle co Ty.
    Jeszcze jadę na tonerze dołączonym do drukarki.

  • 9. Data: 2009-03-12 11:05:07
    Od: ant <a...@n...tld>

    Sqeeb wrote:
    > Dlaczemu łaj się nie nadaje?

    Tak na chłopski rozum organoleptycznie, takie zdjęcia
    z laserówki kolorowej będą dobrze wyglądać patrzac na nie
    "na wprost", pod kątem (z boku) będzie się idiotycznie światło
    odbijać i nie zobaczysz zdjęcia ;-) Ciężko mi to opisać :D

  • 10. Data: 2009-03-12 12:59:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    y...
    geyb <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zdjęć porównywalna z labem, koszt wydruku fotki 10x15 ok. 1 zł, brak wad
    > kolorowej atramentówki (nic tam ci nie zaschnie).

    A w labie na rogu ile myslisz maja, jesli nie 300? :-)

    Pozdrawiam
    Kamil