    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dwa pytania do wifi.
    Date: Mon, 16 May 2022 22:26:59 +0200

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Nie jest, Grzegorz nadinterpretuje :D

    To nie ja pisałem, że pomysł jest do bani :) Nawet go nie oceniałem.
    Tłumaczyłem skąd bierze się zachowanie laptopa i jak je zmienić. A
    zachowanie to bierze się z przyjętych dobrych praktyk w zakresie
    bezpieczeństwa. Nie trzeba się z nimi zgadzać, ale warto wiedzieć że są.

    Poza tym samo ukrywanie SSID nie zawsze ma sens. Przyda się jeśli np. masz
    dwie sieci, jedna z nich jest dla gości i nie chcesz żeby się łączyli z
    drugą zadając jakieś głupie pytania o hasło. Nie ma natomiast sensu jako
    zabezpieczenie przed bardziej kumatymi osobami, które chcą robić jakieś
    testy albo włamania. Nawet jeśli SSID-a nie będzie w pakietach
    broadcastowych, to będzie w innych. Odpalą sobie Wireshark i będą mieli
    ukryty SSDI na talerzu.
    https://pentestlab.blog/2015/01/31/uncovering-hidden
    -ssids/
    https://dot11.exposed/2017/12/27/how-a-hidden-ssid-c