    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Dwie karty SIM
    Date: Wed, 24 May 2023 11:38:58 +0200

    W dniu 22.05.2023 o 19:41, dantes pisze:

    > Operator to może Ci zrobić co najwyżej kopię kontaktów i sms-ów. Operator
    > nic nie klonuje. Operator wydając nową kartę z tym samym numerem
    > de facto "bierze do ręki" kartę, która posiada inne IMSI i KI, a przypisuje
    > do niej ten sam numer abonenta w swojej bazie.
    >
    > Nie znam szczegółów, ale o ile mnie pamięć nie zawodzi to obecne karty są
    > sparowane z dekoderami, a od lipca 2020 karty współpracują tylko z tymi
    > które spełniają "pewne wymagania", najwidoczniej Twój dekoder nie jest na
    > liście. O szczegóły to pytaj na: elektroda pl.

    Nie mam pojęcia na czym polegała ta operacja wymiany, ale wymieniający
    nazywał to klonowaniem. W sumie co mogą obchodzić telefon czy
    przeciętnego użytkownika jakieś wszyte w daną kartę numery..
    Tak, jest parowana i w sumie żaden poza sprzedanym z kartą dekoder nie
    jest kompatybilny. ale skądinąd wiem że operacja adaptacji takiej karty
    do własnego tunera jest możliwa.
    Zajrzę tam, dzięki za namiary.