    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk zewnętrzny 2.5" na USB
    Date: Mon, 2 Mar 2009 20:02:50 +0100

    "Michal Lukasik" napisał:

    > Nie działał na jednej?

    IMHO to nie kwestia dysku, tylko wydajności prądowej hosta, a raczej nie
    tyle samego hosta, co źródła jego zasilania. Miałem dysk (jakąś laptopową
    Toshibę) podpiętą przez adapter YF-102 do kontrolera NEC na PCI. Otóż kiedy
    ten kontroler siedział w starym, pancernym Asusie P2B, dysk działał bez
    problemów na jednej wtyczce. Po zmianie płyty na Asus CUSL2-C - konieczne
    okazało się dorobienie drugiej wtyczki, bo dysk dostawał czkawki. A przecież
    dysk ten sam, przejściówka i kontroler takoż, nawet buda z zasilaczem
    została się ta sama. Zmiana zasilacza zresztą nic nie dała. Zatem ewidentnie
    wina płyty i jej wydajności prądowej via PCI. Dlatego ten drugi kabelek jest
    dla bezpieczeństwa, bo nigdy nie wiadomo, do jakiego sprzętu dysk zostanie
    podpięty.

    JoteR