    Subject: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Wed, 27 Nov 2019 10:08:28 +0100

    W dniu 27-11-2019 o 08:12, kk pisze:

    > Producent czy konsument?

    Producent pod naciskiem konsumentów.

    > Bo konsument może chcieć dobrze płacić za używanie samochodu tylko przez
    > kilka lat ale jakby zła jakość miała zepsuć producentowi markę to raczej
    > producent innych oszczędności poszuka niż na tym co tę markę psuje.

    Dlatego napisałem, że producenta obchodzi pierwszy właściciel samochodu,
    bo on jest jego klientem. I częściowo drugi właściciel, żeby pierwszy
    mógł bezproblemowo pozbyć się samochodu. Co się będzie działo z
    samochodem u trzeciego właściciela, to producenta już nie interesuje.
    Opinia o marce i decyzje zakupowe trzeciego właściciela bardzo słabo
    wpływają na sprzedaż nowych samochodów.

    Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy marek
    luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat. To głównie
    decyzje pierwszych właścicieli wpływają na sprzedaż nowych samochodów.
    Producent się do tego dostosowywuje. Po co ma utrzymywać większe koszty
    produkcji, jeśli bardzo mało wpłynie to na sprzedaż.

    Mało jest ludzi, którzy kupują nowy samochód, żeby jeździć nim 15-20 lat.

    yabba