  • 71. Data: 2019-12-01 13:56:11
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 13:44, Ghost pisze:

    > Juz sama "duzosc" korporacji dowodzi bzdurnosci twojej tezy, wielkosc
    > wynika ona wlasnie z perspektywicznego myslenia.

    To może, ale nie musi być prawda. W tym co mówi Yabba jest wiele racji.

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2019-12-01 14:28:33
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 01-12-2019 o 13:16, Shrek pisze:

    > To niech sprzedają "dobry ocynk" za 750 w opcji. Zobaczymy czy ludziom
    > to zwisa i powiewa. Jeszcze zarobią.

    500 zł będzie kosztować przy cynkowaniu 200 000 samochodów. Jak się
    okaże, że 90% klientów nie wybierze tej opcji tylko ozdobne nakładki na
    progi z folii aluminiowej, to cena za dodatkowy ocynk dla 10% zamówień
    musi wzrosnąć do 5000, żeby inwestycja w maszynę do ocynku na linii
    produkcyjnej się zwróciła. Przy takiej cenie to podejrzewam, że nikt by
    nie wziął tej opcji.

    > Wiem - robiłem w korpo;)

    To po co ja się tu produkuję i tłumaczę podstawowe rzeczy? :))

    yabba

  • 73. Data: 2019-12-01 14:39:48
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 01-12-2019 o 13:44, Ghost pisze:

    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Juz sama "duzosc" korporacji dowodzi bzdurnosci twojej tezy, wielkosc
    > wynika ona wlasnie z perspektywicznego myslenia.

    Firma zanim stała się dużą firmą była zarządzana rozważnie. Duże firmy*
    już nie upadają, z powodu efektu skali i powstałych powiązań ze światem
    polityki.
    Zwykły człowiek jak weźmie za duży kredyt, to zostaje na lodzie. Duża
    firma dostaje wtedy pomoc od rządu, bo jej upadek za bardzo by się odbił
    na gospodarce.

    Trafiają się wyjątki, ale rzadkie przypadki upadłości są robione w celu
    zwiększenia zysku - właściciele więcej zarobią na ogłoszeniu bankructwa
    niż na podtrzymaniu działaniu firmy.

    *Nie dotyczy piramid finansowych typu biura podróży.

    yabba

  • 74. Data: 2019-12-01 15:32:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 14:28, yabba pisze:

    > 500 zł będzie kosztować przy cynkowaniu 200 000 samochodów. Jak się
    > okaże, że 90% klientów nie wybierze tej opcji

    Przy 120 euro nie ma takiego ryzyka:P

    > To po co ja się tu produkuję i tłumaczę podstawowe rzeczy? :))

    Ale ja po prostu jestem ciekawy ile kosztuje solidny ocynk, w porównaniu
    do voodoo mazdy.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2019-12-01 15:49:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Latwo policzyc ile kosztuje. Jesli przedłuży zywotnosc samochodów o rok to kosztuje
    zysk z rocznej produkcji. Jesli o piec lat to zysk z piecioletniej produkcji. Głowa u
    ciebie radziecka a rozum jak u dziecka ze o tym nie wiesz.

  • 76. Data: 2019-12-01 16:49:55
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Firma zanim stała się dużą firmą była zarządzana rozważnie. Duże firmy* już
    >nie upadają, z powodu efektu skali i powstałych powiązań ze światem

    I to tez jest bzdrua. Nie masz pojecia o czym piszesz, zmyslasz na kolanie.

    >Zwykły człowiek jak weźmie za duży kredyt, to zostaje na lodzie. Duża firma
    >dostaje wtedy pomoc od rządu, bo jej upadek za bardzo by się odbił na
    >gospodarce.

    Pewnie np. w PanAm tego nie wiedzieli.

    >Trafiają się wyjątki, ale rzadkie przypadki upadłości są robione w celu
    >zwiększenia zysku - właściciele więcej zarobią na ogłoszeniu bankructwa niż
    >na podtrzymaniu działaniu firmy.

    Mniej filmow sensacyjnych wiecej twardej wiedzy polecam.

  • 77. Data: 2019-12-01 16:50:59
    Od: <Ghost>

    a.pl...

    >To może, ale nie musi być prawda. W tym co mówi Yabba jest wiele racji.

    Dalej lama.

  • 78. Data: 2019-12-01 16:56:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 16:49, Ghost pisze:

    > Pewnie np. w PanAm tego nie wiedzieli.

    To było prawie trzy dekady temu. Od tego czasu trochę się zmieniło.
    Powiedzenie "za duży by upaść" nie wzięło się znikąd. Czego przykładem
    była akcja z ratowaniem banków podczas kryzysu.

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2019-12-01 17:02:05
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    >
    > Pewnie np. w PanAm tego nie wiedzieli.

    > Mniej filmow sensacyjnych wiecej twardej wiedzy polecam.

    Cieszę się, że masz większą wiedzę w omawianych tu tematach.

    yabba

  • 80. Data: 2019-12-01 18:45:57
    Od: <Ghost>

    pl...

    >To było prawie trzy dekady temu. Od tego czasu trochę się zmieniło.
    >Powiedzenie "za duży by upaść" nie wzięło się znikąd. Czego przykładem była
    >akcja z ratowaniem banków podczas kryzysu.

    A od ilu miliardów to bedzie "za duzy"?