  • 81. Data: 2019-12-01 19:57:11
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 18:45, Ghost pisze:

    > A od ilu miliardów to bedzie "za duzy"?

    Nie wiem.

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2019-12-01 20:04:56
    Od: <Ghost>

    pl...

    >Nie wiem.

    Ale wierzysz, ze od ilus jest?

  • 83. Data: 2019-12-01 20:10:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 20:04, Ghost pisze:

    > Ale wierzysz, ze od ilus jest?

    IMHO nie zależy to od miliardów. Zresztą miliardów czego? Przychodu?
    Dochodu? Płaconych podatków? Majątku COE? Kapitalizacji akcji?

    Zależy to od tego jak bardzo duże bum zrobi przy upadku. Koncerny
    motoryzacyjne generalnie robią duże bum. I poza nielicznymi wyjątkami
    duzi gracze nie padają (co najwyżej są wykupowani). Tak wiem - FSO;)
    Nawet Lada nie padła, mimo że ciężko ich podejrzewać o jakieś super
    zarządzanie.

    --
    Shrek

  • 84. Data: 2019-12-01 20:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Dec 2019 20:10:38 +0100, Shrek napisał(a):
> [...]

    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_Chapter
    _11_reorganization

    Na ile rozumiem:
    -klopoty GM zaczely sie w 2005, o ile nie wczesniej. Ale to wielka
    firma, wiec "zapasy gotowki" starczyly na kilka lat.

    -tym razem wladza nie pomogla,

    -w 2009 GM mial 82mld$ majatku i 172mld dlugow,

    -wladza zalozyla spolke New GM,

    -New GM odkupil od starego GM majatek produkcyjny i kontynuje
    produkcje,

    -stary GM zmienil nazwe na Motor Liquidation Company,

    -nowy GM zmienil nazwe na GM.

    Za duzy by upasc? Robotnicy i inni moga tak uwazac, akcjonariusze
    jednak zostali z niczym ... ale w sumie, to poprzednie zarzady
    roztwonily ich majatek.
    Dostawcy i finansujacy ... odzyskali polowe pieniedzy ?

    J.

  • 85. Data: 2019-12-01 20:49:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Walnij się w pusty łódzki łeb, że samochody funkiel nówka kupuje się po to, żeby na
    drugi dzień takie łachudry jak Ty zdejmowały im
    boczki, urywały spinki i wkładały boczki na ślinę i plastelinę.
    Polski Fiaciszon może, bo spinki rzemieślnicze w pawilonach kupowałeś, ale jak miałem
    pierwszy kapitalistyczny samochód to do
    podobnych Tobie rzeźników nie zawoziłem, a hak i telefon wolałem montować sam.

    -----
    > Jesli by współczesny samochód zabezpieczyć w standardzie w jakim zabezpieczalem
    wtedy Fiaty to i Mazda by nie rdzewiala.

  • 86. Data: 2019-12-01 20:53:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PanAm nie latał na liniach wewnątrzstanowych, więc przeciętnego Amerykańca z Teksasu
    gówno obchodził.

    -----

  • 87. Data: 2019-12-01 20:54:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 20:47, J.F. pisze:

> [...]
    > produkcje,
    >
    > -stary GM zmienil nazwe na Motor Liquidation Company,

    Jak sam widzisz - tak.

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2019-12-01 21:41:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie możesz mnie obrazic bo byle kto nie może.

  • 89. Data: 2019-12-01 21:51:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Dec 2019 20:54:07 +0100, Shrek napisał(a):
    _11_reorganization

    > Jak sam widzisz - tak.

    Zalezy jak to rozumiec.

    Bo upadl - z przedsiebiorstwa tylko nazwa zostala.
    No i fabryki, ktore produkuja dalej, ale dla nowego wlasciciela.

    Prezes Old GM, chyba srednio zadowolony - stracil stanowisko, wplywy,
    ale mysle, ze odprawe zdazyl sobie wyplacic :-)

    J.

  • 90. Data: 2019-12-01 22:02:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2019 o 21:51, J.F. pisze:

    > Zalezy jak to rozumiec.
    >
    > Bo upadl - z przedsiebiorstwa tylko nazwa zostala.
    > No i fabryki, ktore produkuja dalej, ale dla nowego wlasciciela.

    No niezłe tylko - nazwa i fabryki;)

    --
    Shrek