    From: pueblo <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Działanie aplikacji - autoryzacja
    Date: Thu, 11 Aug 2022 22:21:20 +0200

    W dniu 2022-08-11 o 09:08, cef pisze:
    > Mam pytanie laika. Jeśli do autoryzacji transakcji w  banku używam
    > SMS-kodów, to wystarczy, że jestem w zasięgu telefonii komórkowej,
    > żeby zadzwonić czy odebrać SMS. Czy autoryzacja mobilna przez aplikację
    > wymaga zasięgu jakiejś bardziej specjalnej telefonii, żeby działał
    > internet czy wystarczy tylko, że jest zasięg. Pytanie laika jest takie
    > czy jest taka opcja czy możliwość, że jestem w zasięgu telefonii
    > komórkowej ale nie ma internetu i apka nie działa?

    Odpowiedź laika. No, jak jest zasięg sieci kom. to powinien być też
    możliwy transfer danych choćby po GPRS(2G) - kiedyś tak wolno się
    internet "odbierało" Ustaw sobie w telefonie na karcie tryb tylko 2G i
    zobaczysz, czy appka zadziała. U mnie zadziałała. Generalnie apka
    potrzebuje dostępu do internetu, czyli transferu danych, co się wiąże
    również z ustawieniami dostępu - APN itp.
    Pisałeś, że chcesz tylko autoryzować czyjś dostęp z zagranicy. To może
    prościej niech ta osoba zainstaluje sobie apkę na swoim telefonie w
    Polsce i włączycie tam autoryzację mobilną. No chyba, że musisz
    nadzorować każdą czynność.
    Wtedy ty też będziesz musiał używać aut. mob. na swoim telefonie. Chyba
    że można mieć na jednym urządzeniu wł. autoryzację mobilną, a na innym
    sms - nie wiem.