  • 1. Data: 2022-08-11 09:08:50
    Temat: Działanie aplikacji - autoryzacja
    Od: cef <c...@i...pl>

    Mam pytanie laika. Jeśli do autoryzacji transakcji w banku używam
    SMS-kodów, to wystarczy, że jestem w zasięgu telefonii komórkowej,
    żeby zadzwonić czy odebrać SMS. Czy autoryzacja mobilna przez aplikację
    wymaga zasięgu jakiejś bardziej specjalnej telefonii, żeby działał
    internet czy wystarczy tylko, że jest zasięg. Pytanie laika jest takie
    czy jest taka opcja czy możliwość, że jestem w zasięgu telefonii
    komórkowej ale nie ma internetu i apka nie działa?

  • 2. Data: 2022-08-11 11:40:16
    Temat: Re: Działanie aplikacji - autoryzacja
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 09:08, cef pisze:
> [...]
    > czy jest taka opcja czy możliwość, że jestem w zasięgu telefonii
    > komórkowej ale nie ma internetu i apka nie działa?

    To wtedy nie autoryzujesz niestety :(
    Musi być net też po to, żeby w ogóle się do bankowości internetowej
    dostać. Co do samej autoryzacji to może być też opcja z wysłaniem SMS
    (CITI np.) to wtedy wystarczy GSM dla telefonu.

    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 3. Data: 2022-08-11 13:05:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-11 o 11:40, Mirek Ptak pisze:

    > To wtedy nie autoryzujesz niestety :(
    > Musi być net też po to, żeby w ogóle się do bankowości internetowej
    > dostać.

    Do banku się loguje ktoś w Polsce na sieci.
    Ja chcę tylko autoryzować apką bedąc na wyjeździe.
    Teraz robię to przez SMS i mam opis transakcji i mogę podyktować kod
    przez telefon.
    Pytanie laika jest takie czy każdy zasięg GSM jest już automagicznie z
    netem w telefonie?
    W Polsce nie mam problemów, apki działają prawie zawsze,
    ale nie wiem jak działa zasięg GSM w jakimś bardziej egzotycznym
    technicznie kraju
    czy jest net jakby "inkluziw" w każdym łaczu?

  • 4. Data: 2022-08-11 14:02:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 13:05:24 +0200, cef wrote:

> [...]
    > przez telefon.
    > Pytanie laika jest takie czy każdy zasięg GSM jest już automagicznie z

    Ogolnie niekoniecznie, ale przeciez kazdy chce internet, to mysle, ze
    powszechnie to dziala. Tylko moze duuuuzo kosztowac :-)

    Hm, a swoja drogą, to jak to działa?
    W Polsce jestem, łącze sie przez jakis APN, np Internet, mam parametry
    skonfigurowane.
    Wyjezdzam za granicę, do innej sieci w roamingu ... i co?
    Zagraniczna siec przekazuje dane do polskiego APN,
    czy taki "Internet" jest wszedzie, wiec łącze sie z lokalnym?

    > W Polsce nie mam problemów, apki działają prawie zawsze,
    > ale nie wiem jak działa zasięg GSM w jakimś bardziej egzotycznym
    > technicznie kraju
    > czy jest net jakby "inkluziw" w każdym łaczu?

    A Chiny podobno blokują dostep do Internetu :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-08-11 22:21:20
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-08-11 o 09:08, cef pisze:
> [...]
    > czy jest taka opcja czy możliwość, że jestem w zasięgu telefonii
    > komórkowej ale nie ma internetu i apka nie działa?

    Odpowiedź laika. No, jak jest zasięg sieci kom. to powinien być też
    możliwy transfer danych choćby po GPRS(2G) - kiedyś tak wolno się
    internet "odbierało" Ustaw sobie w telefonie na karcie tryb tylko 2G i
    zobaczysz, czy appka zadziała. U mnie zadziałała. Generalnie apka
    potrzebuje dostępu do internetu, czyli transferu danych, co się wiąże
    również z ustawieniami dostępu - APN itp.
    Pisałeś, że chcesz tylko autoryzować czyjś dostęp z zagranicy. To może
    prościej niech ta osoba zainstaluje sobie apkę na swoim telefonie w
    Polsce i włączycie tam autoryzację mobilną. No chyba, że musisz
    nadzorować każdą czynność.
    Wtedy ty też będziesz musiał używać aut. mob. na swoim telefonie. Chyba
    że można mieć na jednym urządzeniu wł. autoryzację mobilną, a na innym
    sms - nie wiem.

  • 6. Data: 2022-08-12 08:59:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-11 o 22:21, pueblo pisze:

> [...]
    > Wtedy ty też będziesz musiał używać aut. mob. na swoim telefonie. Chyba
    > że można mieć na jednym urządzeniu wł. autoryzację mobilną, a na innym

    Ale często odpowiedź laika jest kluczowa - transfer danych.
    Nie mogę sprawdzić jak tam działa, bo to kwestia przyszłości.
    Dlatego na razie w tym banku pozostanę przy SMS.

  • 7. Data: 2022-08-12 10:37:50
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 11.08.2022 o 14:02, J.F pisze:

    > Ogolnie niekoniecznie, ale przeciez kazdy chce internet, to mysle, ze
    > powszechnie to dziala. Tylko moze duuuuzo kosztowac :-)

    Np. W Albanii 5zł za MB w ubiegłym roku.

> [...]
    > czy taki "Internet" jest wszedzie, wiec łącze sie z lokalnym?

    > A Chiny podobno blokują dostep do Internetu :-)

    Swoim czy wszystkim?

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 8. Data: 2022-08-14 20:51:32
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-08-12 o 08:59, cef pisze:

    > Ale często odpowiedź laika jest kluczowa - transfer danych.
    > Nie mogę sprawdzić jak tam działa, bo to kwestia przyszłości.
    > Dlatego na razie w tym banku pozostanę przy SMS.

    Zaraz. Będziesz z polskim numerem zagranicą. Jeśli to UE, to chyba teraz
    każdy operator daje jakiś podstawowy pakiet danych w roamingu. Nawet jak
    to będzie 0,5 GB, to wystarczy na długo pod warunkiem, że będziesz
    włączał transfer danych tylko do takich rzeczy, a nie ogłądał YT. A poza
    tym, jeśli będziesz mógł połączyć telefon z jakąś siecią wifi, to wtedy
    nawet nie musisz mieć tej karty sim w telefonie w przypadku apki i
    autoryzacji mobilnej.

  • 9. Data: 2022-08-14 20:55:26
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-08-14 o 20:51, pueblo pisze:

> [...]
    > tym, jeśli będziesz mógł połączyć telefon z jakąś siecią wifi, to wtedy
    > nawet nie musisz mieć tej karty sim w telefonie w przypadku apki i

    A jak nie ma innego netu niż GSM ze smartfona, to możesz kupić też sim
    lokalnego operatora z pakietem netu - też wystarczy na autoryzację mobilną.

  • 10. Data: 2022-08-14 21:54:36
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > tym, jeśli będziesz mógł połączyć telefon z jakąś siecią wifi, to wtedy
    > nawet nie musisz mieć tej karty sim w telefonie w przypadku apki i

    Wtedy kiedy to może się okazać konieczne, to już raczej będzie UE.
    Już wiem, że muszę mieć internet po prostu, żeby autoryzować apką.
    W sumie nie wiadomo co ma większe szanse :-)