  • 31. Data: 2019-12-23 11:37:15
    Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 09:39, collie pisze:

    > Rozmiar nie ma znaczenia, liczy się wygoda.

    Nie musi być duży. Wystarczy żeby był gruby i długi.

  • 32. Data: 2019-12-23 11:58:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2019 o 11:32, WS pisze:

    > To juz sciema, jesli bierzemy pod uwage zderzenia, to np. upraszczajac
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie_ca%C5%82kowi
    cie_niespr%C4%99%C5%BCyste

    Z grubsza jest tak, że niski samochód ma lepsze bezpieczeństwo czynne
    czyli możliwość uniknięcia przeszkody i więcej "wybacza", natomiast duży
    i ciężki większe bierne czyli szansy wyjścia cało w razie zderzenia.
    Oczywiście mowa o dobrze skonstruowanych samochodach i porównywalnych
    "technicznie".

    Więc pomijając innych idiotów bo na nich wpływu nie mamy _może_ okazać
    się, że dobry kierowca będzie finalnie bezpieczniejszy w niższym i
    mniejszym. Natomiast kiepski powinien kierować się masą i wybrać...
    tramwaj;)

    > Tez nie do konca, ja SUVow nie lubie (wole bardziej sportowe), ale ostatnio 2x
    pozyczalem na wakacjach i do emeryckiej jazdy sa OK - wysoko sie siedzi, dobrze
    widac, latwo sie wsiada (dla starszych osob duza zaleta). Za to po zakretach nie da
    sie tym jezdzic ;) , tzn. mialem tylko Dacie Duster i Opla crossland x bodajze,
    pewnie takie porsche cayenne to inna bajka ;)

    Czejen prowadzi się dupniej niż stary accord. Wiem bo sprawdzałem:P
    Nawet wszyskie trzyliterowe skróty nie oszukają fizyki. ESP poprawi
    tyle, że nie wylecisz do środka po nadmiernej kontrze, ale na zewnątrz,
    to prosta sprawa - zawsze "sportowy" wejdzie w zakręt szybciej niż SUV.
    Znaczy wjejść mogą z tą samą prędkością, ale tylko jeden w zakręcie
    zostanie jak wejdą z max dla sporta;)

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2019-12-23 12:11:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-23 11:35, WS wrote:

    > Cos w tyn jest ;)
    > Tez kiedys zwrocilem uwage na wysyp SUVopodobnych pojazdow, z ktorymi mialem
    problem mijac sie na waskiej drodze (2 pojazdy sie mieszcza), ale nie baba w SUVie +
    osobowka z przeciwka ;)
    > Z obu stron dzirawe pobocze- da sie minac jadac tuz przy krawedzi, albo ktos musi
    zjechac... oczywiscie toto stawalo ~ metr od krawedzi iczeka az przejade po dziurach.
    Doszedlem do wnoisku, ze mezowie kupujac im to mieli tok rozumowania: nie umie
    jezdzic, wiec niech sie przynajmniej nie zabije ;)

    Nie no. Oni spełniają zachcianki swych kobiet. A one czują się
    bezpieczniej nie dlatego, że jest bezpieczeniej tylko, że mają wyżej, są
    większe itp.

  • 34. Data: 2019-12-23 12:18:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-22 23:21, JDX wrote:
    > On 2019-12-22 21:07, WS wrote:
    > [...]
    > We wsiadaniu przeszkadzają. I w wysiadaniu. Ba, jak ktoś zamiast hamować
    > będzie się patrzył na zbliżającą się przeszkodę, to wtedy rzeczywiście
    > lepiej jest mieć zapięte pasy. Ale to jest raczej przypadek nierealny.
    > Przepisowe 50 km/h to niewielka prędkość i raczej trudno jest w coś
    > przywalić, jeśli patrzy się przed siebie, a nie w smarkfona.

    Czy ja wiem ... duży samochód dużo waży, mało przez szyby widać. Nawet
    jadąc powoli spodziewam się wyskakującego pieszego. A Twizy ... nudzę
    się tylko.

  • 35. Data: 2019-12-23 13:27:40
    Od: r...@o...pl

    Przyszłość ma tylko jeden kierunek: https://tinyurl.com/wdjelb8

    > Do tego Janusz w SUVie uważa, że

    Poczytajmy definicję z Ęcyklopedii:

    "SUV - (ang. Sovereign Utility Vehicle) - rodzaj samochodu użytkowego dającego
    posiadaczowi lub inaczej suwerenowi (suweren: z fr. souverain, ang. sovereign
    - podmiot sprawujący władzę zwierzchnią) poczucie bezpieczeństwa, wygody,
    wysokiego statusu społecznego oraz władzy na drodze, strefach parkowania, na
    terenie posesji itp. oraz w wyjątkowych przypadkach na drogach terenowych"

    ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 36. Data: 2019-12-23 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

> [...]
    > parkować żony samotnie do sklepu. Przy ich ch_jowym jeżdżeniu
    > faktycznie segment A to byłaby śmierć w oczach całej rodziny.

    I sugerujesz ze debilka nie umie jezdzic a jednoczesnie przeprowadziła
    proces myslowy pod tytułem: nie umiem jezdzic wiec kupie duze auto?
    ROTFL

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 37. Data: 2019-12-23 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Bzdura. Kiedyś nie rozumiałem po co ludziom SUVy, nie uznawałem nic
    > inengo jak sedany. Ale pojździłem chwilę obecnym samochodem i już do
    > innego auta raczej nie wsiądę. No, może wróćę do sedana jeśli mnie
    > nie będzie stać na elektrycznego SUVa. Nie wiem, może już za stary
    > jestem żeby się gimnastykować przy wsiadaniu, ale w tej kwestii jak
    > i widoczności SUV wygrywa w cuglach. I nic tu nie ma do rzeczy
    > "status".

    A to niestety prawda.
    Ja nawet jak sie z busa na multiple przesiade to mi tak jakos nisko i w
    ogole.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 38. Data: 2019-12-23 17:16:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2019 o 21:07, WS pisze:

    >Podobnie lepeij siedziec w kilkutonowym pojezdzie niz w jakims 300kg elektryku ;)

    300 kg w elektryku to ważą baterie, a i to tylko w takim niedużym.

  • 39. Data: 2019-12-23 17:16:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2019 o 23:21, JDX pisze:

    > 50 km/h to niewielka prędkość i raczej trudno jest w coś
    > przywalić, jeśli patrzy się przed siebie,

    Prawo jazdy masz od ilu dni?
    Zacznij pisać jak już kupisz samochód i trochę pojeździsz.....

  • 40. Data: 2019-12-23 18:26:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-12-23 o 11:29, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 23 Dec 2019 11:12:45 +0100, w <qtq3us$q86$1@gioia.aioe.org>, Poldek

    > Ale SUV-em znajdziesz miejsce parkingowe niedostępne dla innych :)

    Tak jest, czyli na trawniku i w innych miejscach nie przeznaczonych dla
    samochodów. Obecna sytuacja w Warszawie jest taka, że wszystkie miejsca
    niezabezpieczone fizycznie - słupkami, płotkami itp. - są traktowane
    przez kierowców SUVów jako darmowe miejsca parkingowe. Fajnie to widać w
    niektórych miejscach, gdzie wzdłuż ulicy są oznakowane parkingi -
    płatne, bo strefa płatnego parkowania - na tych parkigach są wolne
    miejsca, a na sąsiadującym z nimi trawniku zawalone samochodami, które
    szybko zamieniają trawnik w błotnisko. I gdy już trawnik jest
    błotniskiem, to wtedy można tam stawać spokojnie bez obaw nawet o
    mandat, bo to legalne.