  • Data: 2021-08-16 15:29:05
    Temat: Re: Dziura w suwmiarce
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 16 sierpnia 2021 o 10:14:27 UTC+2 WM napisał(a):
> [...]
    wymyślili. To wiertło ma na końcu wlutowaną płytkę ze spieku, na oko taką jak w
    tanich wiertłach do betonu. Tyle że z ostrymi krawędziami. Da się zrobić taką płytkę
    z węglika tytanu, zamiast tradycyjnego węglika wolframu?

    > Jasne, że sam lut nie wierci, ale pośrednio ma istotny wpływ na
    > sumaryczny efekt wiercenia.
    > Połączenie płytki węglikowej z trzonem wiertła jest precyzyjne i odporne
    > na temperaturę.
    > Dodatkowo chwalą się dobrze dobraną geometrią ostrzy, zapewniającą
    > stabilną pracę.
    > Twierdzą, że nie jest nawet konieczne użycie punktaka.
    > Często problem tkwi w szczegółach.
    >
    > WM
    Marketingowe pierdolenie marketoidow z tym super połączeniem wysokotemperaturowym.
    Odkąd pamiętam, a kilkadziesiąt lat już będzie, w tanich narzędziach takich jak tanie
    wiertła do betonu wkładka z weglka jest lutowaną na mosiądz. Ale w nożach tokarskich,
    frezach itp lutowanie jest miedzią. Widziałem jak to się robi. Na urządzeniu będącym
    zgrzewarka oporowa z dopasowanymi do elementów elektrodami. Powierzchnie gdzie ma być
    przylutowana płytka smaruje się pyłem miedzianym zmieszanym z topnikiem i jakąś
    cieczą, obstawiam że woda. Przykłada sie plytke i umieszcza w zgrzewarce. Zgrzewarka
    dociska elementy a puszczony prąd topi spoiwo. Jedyne co odróżnia proces od
    tradycyjnego zgrzewania to sporo dłuższy czas przepływu prądu.