  • 1. Data: 2021-08-14 13:32:00
    Temat: Dziura w suwmiarce
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    może ktoś podpowie, czy w suwmiarce da się w prosty sposób uskutecznić
    otwory, celem przykręcenia do czegoś ? W sumie to chodzi
    głębokościomierz, ale to chyba ten sam materiał.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2021-08-14 15:40:54
    Temat: Re: Dziura w suwmiarce
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-14 o 13:32, PeJot pisze:
    > Czołem,
    >
    > może ktoś podpowie, czy w suwmiarce da się w prosty sposób uskutecznić
    > otwory, celem przykręcenia do czegoś ? W sumie to chodzi
    > głębokościomierz, ale to chyba ten sam materiał.

    Z taką suwmiarką nie będzie problemu z wywierceniem otworu.
    https://www.castorama.pl/suwmiarka-vorel-150-mm-plas
    tikowa-id-1102512.html
    =====================================
    Handlowiec pożyczył moją suwmiarkę.
    Po chwili coś mnie tknęło i pobiegłem za nim.
    Akurat zdążyłem w samą porę, bo szykował się by jej użyć jako klucza
    nastawnego do odkręcenia nakrętki.

    Przyrządy pomiarowe łatwo rozregulować przez nieprzemyślane traktowanie.
    W mojej byłej firmie, suwmiarki, co roku były wysyłane do legalizacji.

    WM

  • 3. Data: 2021-08-14 16:09:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 14 August 2021 at 13:32:13 UTC+2, PeJot wrote:
    > Czołem,
    >
    > może ktoś podpowie, czy w suwmiarce da się w prosty sposób uskutecznić
    > otwory, celem przykręcenia do czegoś ? W sumie to chodzi
    > głębokościomierz, ale to chyba ten sam materiał.

    Się bierze wiertarkę, się zakłada wiertło i się wierci. Suwmiarek nie robi się z
    kryptonitu, idzie to wiercić. Najpierw spróbuj na nożu kuchennym, ja dasz radę nóż
    przewiercić to suwmiarkę też dasz radę.

    Przyspawać jeszcze można. Czy tam zgrzać punktowo, w zależności od preferencji.

  • 4. Data: 2021-08-14 17:23:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 15:40, WM pisze:

> [...]
    > Po chwili coś mnie tknęło i pobiegłem za nim.
    > Akurat zdążyłem w samą porę, bo szykował się by jej użyć jako klucza

    Znaczy się bałeś że się plasticiunium rozkalibruje ? :) Bo mnie
    plastikowe suwmiarki to się nadają chyba tylko do mierzenia wymiarów
    baterii.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2021-08-14 17:24:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 16:09, Konrad Anikiel pisze:

    > Się bierze wiertarkę, się zakłada wiertło i się wierci. Suwmiarek nie robi się z
    kryptonitu, idzie to wiercić.

    Zwyczajnym wiertłem HSS ? Może poszukam jakiegoś w_ą_glika spieczonego :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2021-08-14 18:29:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-14 o 17:23, PeJot pisze:

    tikowa-id-1102512.html

    > Znaczy się bałeś że się plasticiunium rozkalibruje ? :) Bo mnie
    > plastikowe suwmiarki to się nadają chyba tylko do mierzenia wymiarów
    > baterii.

    W opisie podają dokładność plastikowej 0,05 mm.
    Nie bardzo im wierzę, że to jest wartość do uzyskania w praktyce.

    W pracy mieliśmy wyłącznie suwmiarki metalowe.
    Tylko takie miały szansę zmieścić się w obowiązującej wtedy normie
    https://darmet.com.pl/pl/informacje-techniczne/60-to
    lerancje-i-normy/3581-tabela-tolerancji-suwmiarek-wg
    -din-862

    Zwykły warsztat to olewa, ale poważna firma przestrzega ścisłych zasad.
    http://www.mikrotest.pl/index.php/wzorcowanie-kalibr
    acja-sprawdzanie-przyrzadow-dlugosci-laboratorium-pr
    ojektorow-mikroskopow/wzorcowanie-pomiary/suwmiarki

    WM

  • 7. Data: 2021-08-14 19:51:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 18:29, WM pisze:

    > W opisie podają dokładność plastikowej 0,05 mm.
    > Nie bardzo im wierzę, że to jest wartość do uzyskania w praktyce.

    Zapewne jest do uzyskania, przez pierwszy tydzień/miesiąc/rok
    eksploatacji :)

> [...]
    acja-sprawdzanie-przyrzadow-dlugosci-laboratorium-pr
    ojektorow-mikroskopow/wzorcowanie-pomiary/suwmiarki

    Z gospodarką narzędziami pomiarowymi miałem i nadal mam doświadczenie. I
    znane mi są przykłady jak to narzędzie pomiarowe potrafi się
    wyeksploatować, a konsekwencje tego są nieciekawe finansowo.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2021-08-14 22:42:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/08/2021 17:23, PeJot wrote:
    > plastikowe suwmiarki to się nadają chyba tylko do mierzenia wymiarów
    > baterii.

    To oczywista nieprawda:
    http://pl.aliexpress.com/item/4000930631001.html
    http://pl.aliexpress.com/item/1005001994850312.html

  • 9. Data: 2021-08-15 08:37:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 14 August 2021 at 17:24:45 UTC+2, PeJot wrote:

    > Zwyczajnym wiertłem HSS ? Może poszukam jakiegoś w_ą_glika spieczonego :)

    Zacznij od HSS, jak nie da rady to malutki diament najpierw, pod powierzchnią wody.
    Wąglik do rozkalibrowania pilotowego otworu po diamencie.

  • 10. Data: 2021-08-15 16:52:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    A jak zupełnie się poddasz z wiercenem to szukaj elektrodrążarki.