    Date: Sat, 19 May 2012 07:11:16 +0200
    From: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    <j...@p...onet.pl> <op.wec620z01cvm6g@lap>
    <xgsyuxibzhid$.gtc6l20w7f12.dlg@40tude.net>
    <4fb2d008$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fb3528f$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fb41229$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fb4b0b9$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fb563c7$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rc28v168mzzf$.1dr8jhdfq9f43$.dlg@40tude.net>

    W dniu 18.05.2012 23:59, J.F. pisze:

    > Zrobilem i ja podobnie.
    >
    > Tylko niestety - u mnie prad wynosi zero. Napiecie skacze, ale to sa ulamki
    > wolta.
    > W dodatku folia na poczatku sie przykleila do ekranu, po chwili obsunela i
    > teraz juz sie nie chce kleic. 5 minut minelo i nadal nie chce.
    > Cos mi sie wydaje ze to zero uA jest prawdziwe ...

    A podłączyłeś 2 końcówkę do masy telewizora? Bo mnie pierwsza próba też
    tak wyszła, z mniejszą folią i próbowałem 2 końcówkę w łapach trzymać.
    Ale podłogę mam panelową, na gąbce i folii. Dotykałem też do obudowy tej
    nagrywarki, skoczyła iskra i też było 0. Już myślałem, że lipa z tego
    pomiaru.Dopiero jak przyciąłem większy kawałek folii i porządnie
    podłączyłem do masy wtyczki, to prąd popłynął.
    Druga sprawa. Mam taki monitor, który zupełnie nie elektryzuje się.
    Ekran ma pokryty jakąś warstwą przeciwodblaskowa, zresztą bardzo dobrą,
    prawdopodobnie przewodzącą. Kurz na nim nie osiada, nawet po tygodniu.
    Może masz tego typu kineskop?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl