-
Data: 2019-06-07 23:12:47
Temat: Re: EV -- stan umysłu
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Fri, 7 Jun 2019 12:06:27 -0700 (PDT), s...@g...com
> To mozna ocenic po spalaniu. Dla wersji ktora nie ma wlaczonej hybrydy.
> Znaczy sie ma ja zamontowana ale nie korzysta. Porownujac do mniejszego
> auta w spalaniu powinna wyjsc roznica w oporach. Sprawnosc silnikow
> bedzie podobna.
Wiadomo że ma większy opór, bo to kloc. Ale dla jazdy miejskiej opór nie
jest znaczący, podobnie jak nie ma takiego znaczenia dodatkowa waga. Nie
wiem czemu nie chcesz tego przjąć do wiadomości.
> A jednak zatrzymujac i rozpedzajac dodatkowa tone to sie nieco paliwa
> spali...
Jesteś w mylnym błędzie. Hybryda lepiej wykorzystuje sprawność silników
spalinowych, w tym cały myk hybryd -- rzadko pracują na jałowo. W
przeciwnym razie po co producenci mieliby sobie przyprawiać garba w postaci
hybryd gdyby nie było żadnej różnicy? Tymczasem jest wyraźna różnica w
spalaniu (a także czystości tego spalania). Jak już wspominałem Outlanderem
w trybie hybrydy palę mniej PALIWA niż Spacestarem, który żeby uzyskać
podobną dynamikę do Outlandera żre więcej paliwa pomimo znacznie mniejszej
masy, mniejszych oporów i mniejszego silnika. Ale do ciebie można gadać a
ty i tak swoje.
>> Szczególnie w mieście nie ma to znaczenia. Jedyne co
> W miescie wlasnie ma. Na autostradzie tylko
> z grubsza przekroj sie liczy jesli predkosc jest pdoobna.
Opory dają się we znaki tym bardziej im większa prędkość. Dlatego PHEV pali
2x mniej w mieście niż odpowiednik ICE, zaś im bliżej prędkości
autostradowych (maksymalnych) tym bardziej ta różnica się zaciera. Nie bez
powodu PHEV pojedzie zaledwie 175/h -- po prostu takie ma maksymalne
bezpośrednie przełożenie.
Poza tym oczywiście standardowo zapominasz o rekuperacji która sprawność
systemu, nieznacznie, ale jednak poprawia. Zresztą to dla mnie kolejna
zaleta EVa bez której już w zasadzie się nie mogę obejść podczas jazdy
samochodem. Podobnie jest z momentem obrotowym i natychmiastową reakcją na
pedał. Jak wsiadłem, po paru miesiącach jazdy PHEVem, do klekota, to sobie
dopiero przypomniałem co to turbodziura i jakie to irytujące zjawisko jest.
> Odwrotnie. Korzystasz z PHEV ale jezdzisz krotkie dystanse i nie wozisz
> multum rzeczy.
Znowu wiesz o mnie więcej niż ja sam. Wykorzystaj swoją kryształową kule,
wygraj w totka -- może przestaniesz tutaj smędzić. :P
> Nie potrzeba do tego SUV-a. Starczy mniejsze auto. Chyba
> ze codziennie wozisz mase rzeczy na krotkie dystanse
> i rzeczywiscie potrzeba tej dodatkowej przestrzeni...
Czego mi potrzeba to już opisałem nie raz. Ale ty oczywiście wiesz lepiej.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.19 23:14 Myjk
- 07.06.19 23:19 Cavallino
- 08.06.19 06:59 Budzik
- 08.06.19 07:08 Marcin N
- 08.06.19 07:10 Cavallino
- 08.06.19 07:12 Marcin N
- 08.06.19 09:11 Myjk
- 08.06.19 09:16 Myjk
- 08.06.19 09:20 Myjk
- 08.06.19 10:14 Marcin N
- 08.06.19 10:19 Marcin N
- 08.06.19 10:23 Marcin N
- 08.06.19 10:30 Marcin N
- 08.06.19 10:58 Cavallino
- 08.06.19 10:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=