  • Data: 2021-01-24 15:04:08
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-24 o 11:26, T. pisze:

    > No masz rację. Ale wyobraź sobie, że masz do naładowania auto. Ustawisz
    > ładowanie na 2 w nocy nie wiedząc, czy zdążysz całkowicie podładować,
    > czy na 22, kiedy zaczyna się tańsza taryfa? O to mi chodzi, że przesunie
    > się szczyt na 22, a nad ranem będzie dołek. Chodzi o równomierne
    > rozłożenie w ciągu nocy. No chyba że powstanie kolejna taryfa, np. w
    > godz. 2-6.
    > No i nie wiem, jak można cokolwiek wymusić na liczniku, zwłaszcza przez
    > elektrownię. Na razie to chyba są na tyle inteligentne, że podają
    > odczyt. I to wszystko.
> [...]
    Bo to źle postawiony problem jest, licznik jest licznikiem i niech nim
    zostanie, to ile ma ładować wie ładowarka w aucie, tylko trzeba jej
    dodać trochę programu aby podać ramy czasowe a ona wiedząc ile ma
    ładować dopasuje czas startu ładowania, banał. Mam teraz pralke której
    ustawia się czas zakończenia prania więc nie jest to problemem
    zaimplementować w ładowarce. Wtedy obciążenie się wyrówna bo proste
    ładowarki i te z auta z pustymi bateriami będą startować po 22 a te
    które mają mniej do ładowania i odrobinę 'inteligencji' wystartują
    później rozkładając obciążenie na całą strefę nocną.

    --
    Janusz