-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all
.nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
<600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<rulu17$1vgp$1@gioia.aioe.org>
<600e80f2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<runk1f$1on1$1@gioia.aioe.org>
<600fd571$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <ruptm9$j6n$1@gioia.aioe.org>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Tue, 26 Jan 2021 21:52:59 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ruptm9$j6n$1@gioia.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 210125-8, 2021-01-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 62
Message-ID: <6010814b$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1611694411 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31100 46.21.210.209:59017
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690699
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-01-26 o 21:22, Poldek pisze:
>>>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja
>>>>>>> transportu jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy
>>>>>>> zużywali 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i
>>>>>>> równocześnie tiry na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw,
>>>>>>> kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
>>>>>>> ToMasz
>>>>>>
>>>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów,
>>>>>> to tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie
>>>>>> drożej i wolniej.
>>>>>
>>>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
>>>>> rynku.
>>>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe.
>>>>> TIRy nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
>>>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
>>>>> podatki.
>>>>
>>>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy
>>>> przypadkiem też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci
>>>> podatek gruntowy od linii kolejowych i innej infrastruktury?
>>>> T.
>>>
>>> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
>>> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
>>> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
>>> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
>>
>> Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których
>> się poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
>> T.
>
> Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
> drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
> obu stronach drogi.
> Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
> drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
> zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
> swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
Bo nie ma powodów aby tylko oni za to płacili..
Wszyscy zmechanizowani użytkownicy dróg za to płacą.
Wymagania aby płacili tylko ci z TIRów to jakiś debilizm.
> Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
> "wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
> jest lobby spalinowo-samochodowe.
Z tego co wiem kolej podatki gruntowe płaci.
> Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
> działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
> zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
> prawie nigdzie nie ma tramwajów.
U nas też tramwajów w większosci miast nie ma.
Amerykańska branża paliwowa wykupiła?
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.21 22:54 Shrek
- 26.01.21 23:00 T.
- 27.01.21 09:06 Myjk
- 27.01.21 09:47 T.
- 27.01.21 15:22 Shrek
- 27.01.21 18:41 Pete
- 27.01.21 18:58 Shrek
- 28.01.21 10:41 J.F.
- 28.01.21 20:29 Myjk
- 28.01.21 21:11 Pete
- 28.01.21 21:09 Pete
- 28.01.21 21:22 Shrek
- 28.01.21 21:23 Shrek
- 29.01.21 12:07 Pete
- 29.01.21 20:21 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław