    Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <600aaa3f$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <j13d909nwxjz$.dlg@myjk.org>
    <600c0144$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <kdkbmleqhtbk$.dlg@myjk.org>
    <600d4b5e$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <rujuos$4fe$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <600d8ba4$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <600d8d9c$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <j0zigcrvcr3b$.favbsxmttkg$.dlg@40tude.net>
    <600d95e6$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <600e8242$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <600ed885$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <600fd76e$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 26 Jan 2021 22:54:00 +0100

    W dniu 26.01.2021 o 09:48, T. pisze:

    > To nie jest optymizm,
    [...]
    > Jeśli takie magazyny się sprawdzą, będą powstawały.

    Jeśli. Ja uważam, że się nie sprawdzą. Abstrachując od ich efektywności
    energetycznej i ekonomicznej nie ma motywacji żeby je stawiać. Kto ma
    niby to robić i za jakie pieniądze. Prosumenci? Nieopłacalne. Operator
    krajowego systemu? To już lepiej szczytowo pompowe.

    > Uważam, że
    > przyszłość energetyki to rozproszeni prosumenci i właśnie takie małe
    > magazynki na noc.

    Twoje prawo. Zacznijmy od tego, że fotowoltaika isę opłaca tylko dlatego
    że się ją z powodów politycznych dotuje. Nie ten klimat.

    > A tak prywatnie to sądzę, że Bóg ma jakieś plany. Gdy już dochodzimy do
    > ściany w jakimś zakresie, nagle pojawiają się nowe rozwiązania.

    Dokładnie tak. I nie sądzę, żeby to były powerbanki oparte na ogniwach
    chemicznych. To jest złe rozwiązanie - po prostu czepiają się go bo nie
    ma lepszego.

    > Pamiętam
    > (z literatury), jak prognozowano rozwój Paryża, który miał utonąć w
    > końskim gównie (swoją drogą tydzień temu widziałem firm pokazujący ten
    > problem w Nowym Jorku ok. 100 lat temu - hałdy końskiego łajna sięgające
    > 4 pięter rozmieszczone co kilka ulic...).

    Ja słyszałem o londynie. Anyway. Sądzę, że zanim ropa się skończy to
    wymyślą coś zupełnie innego. I będą się nasze wnuki z tych baterii
    śmiały podobnie jak z kryzysu gówniano-paszowego.

    > Potem przyszło odkrycie
    > możliwości ropy. Ropa się kończy, będą elektryki. A ponieważ wydaje się,
    > że przetwarzanie spływającej ze Słońca energii wydaje się nie mieć
    > końca, to ten rozwój przystopuje. Najwyżej będą się pojawiały
    > rozwiązania właśnie w magazynowaniu tej energii oraz coraz
    > oszczędniejsze odbiorniki.

    Myślę, że opanujemy po prostu nowe techniki jądrowe i pójdziemy w
    reaktory - czy to syntezy, czy zwykłe atomowe nowej generacji. Tak
    naprawdę są dwa powody dla których nie utylizujemy odpadów jądrowych po
    prostu wypieprzając je do oceanów. Raz że to prowo słabo wygląda, dwa ze
    one się po prostu jeszcze przydadzą w nowych reaktorach. Wiec nie ma
    sensu ich utylizować docelow - to tylko utrudnia ich późniejsze użycie.

    Poważnie - jak policzyć to wypieprzenie tego w rów mariański nie jest
    wcale złym ekologicznie rozwiązaniem. Woda doskonale ekranuje
    promieniowanie a jak to rozwalisz po oceanach to nikt nie zawuaży. I nie
    - nie żartuję.

    > No i ostatnia sprawa - nie każdemu odpowiada bycie kibicem we własnym
    > aucie - bo chodzi o własną kontrolę, o adrenalinę. Nie każdy chce mieć
    > autonomiczne auto. Coś jak fani mechanicznych skrzyń biegów, którzy
    > brzydza się automatami... - to tak na marginesie kierunków rozwoju.

    Wiem - ja bardzo żałuję, ze kupiłem automat. Fanu z jazdy nie ma, a
    nstępny też automat będzie, bo inaczej zona jęczy:(

    --
    Shrek