-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Date: Sun, 31 Jan 2021 23:34:46 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 63
Message-ID: <rv7bad$oiv$1@news.icm.edu.pl>
References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
<600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<rulu17$1vgp$1@gioia.aioe.org>
<600e80f2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<runk1f$1on1$1@gioia.aioe.org>
<600fd571$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <ruptm9$j6n$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: s201pc206.mmj.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1612132493 25183 89.174.201.206 (31 Jan 2021 22:34:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jan 2021 22:34:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.1
In-Reply-To: <ruptm9$j6n$1@gioia.aioe.org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690834
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.01.2021 o 21:22, Poldek pisze:
> W dniu 2021-01-26 o 09:40, T. pisze:
>> W dniu 2021-01-26 o 00:25, Poldek pisze:
>>> W dniu 2021-01-25 o 09:27, T. pisze:
>>>> W dniu 2021-01-25 o 09:03, Poldek pisze:
>>>>> W dniu 2021-01-22 o 13:57, T. pisze:
>>>>>> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
>>>>>>
>>>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja
>>>>>>> transportu jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy
>>>>>>> zużywali 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i
>>>>>>> równocześnie tiry na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw,
>>>>>>> kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
>>>>>>> ToMasz
>>>>>>
>>>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów,
>>>>>> to tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie
>>>>>> drożej i wolniej.
>>>>>
>>>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
>>>>> rynku.
>>>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe.
>>>>> TIRy nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
>>>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
>>>>> podatki.
>>>>
>>>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy
>>>> przypadkiem też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci
>>>> podatek gruntowy od linii kolejowych i innej infrastruktury?
>>>> T.
>>>
>>> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
>>> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
>>> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
>>> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
>>
>> Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których
>> się poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
>> T.
>
> Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
> drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
> obu stronach drogi.
> Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
> drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
> zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
> swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
> Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
> "wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
> jest lobby spalinowo-samochodowe.
> Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
> działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
> zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
> prawie nigdzie nie ma tramwajów.
Ale pierdoły. Po prostu więcej były warte samochodowe rozwiązania
transportowe niż tramwajowe. Właściciele przedsiębiorstw tramwajowych
mogły przecież postawić cenę zaporową by zablokować sprzedaż. Oczywiście
nie zrobi tego jeden człowiek, ale gdyby takich ludzi chcących
podróżować tramwajami było tak wielu to przedsiębiorstwa ceniłyby się
same. Widać tak nie było, czyli wcale ludzie nie chcieli (i pewnie nie
chcą) jeździć tramwajami. Ja zresztą też uważam za chore przeznaczanie
osobnego pasa na coś co może być współdzielone z resztą.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
Najnowsze wątki
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 Chess
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 szafka sieciowa
- 2024-05-09 Białystok => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-09 policja pomaga
- 2024-05-09 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-09 Wrocław => Java Developer <=
- 2024-05-09 MSI B450 PRO VDH MAX - HDMI+DVI = 2 ekrany?
- 2024-05-09 Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- 2024-05-09 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-09 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-09 lutownica na węgiel
- 2024-05-09 Dla Kfiata i Olina tzw. prawo międzynarodowe