eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność - chyba tylko latem? › Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Date: Sun, 31 Jan 2021 23:34:46 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 63
    Message-ID: <rv7bad$oiv$1@news.icm.edu.pl>
    References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
    <600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <rulu17$1vgp$1@gioia.aioe.org>
    <600e80f2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <runk1f$1on1$1@gioia.aioe.org>
    <600fd571$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <ruptm9$j6n$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: s201pc206.mmj.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1612132493 25183 89.174.201.206 (31 Jan 2021 22:34:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jan 2021 22:34:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.1
    In-Reply-To: <ruptm9$j6n$1@gioia.aioe.org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690834
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.01.2021 o 21:22, Poldek pisze:
    > W dniu 2021-01-26 o 09:40, T. pisze:
    >> W dniu 2021-01-26 o 00:25, Poldek pisze:
    >>> W dniu 2021-01-25 o 09:27, T. pisze:
    >>>> W dniu 2021-01-25 o 09:03, Poldek pisze:
    >>>>> W dniu 2021-01-22 o 13:57, T. pisze:
    >>>>>> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja
    >>>>>>> transportu jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy
    >>>>>>> zużywali 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i
    >>>>>>> równocześnie tiry na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw,
    >>>>>>> kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
    >>>>>>> ToMasz
    >>>>>>
    >>>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów,
    >>>>>> to tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie
    >>>>>> drożej i wolniej.
    >>>>>
    >>>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
    >>>>> rynku.
    >>>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe.
    >>>>> TIRy nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
    >>>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
    >>>>> podatki.
    >>>>
    >>>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy
    >>>> przypadkiem też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci
    >>>> podatek gruntowy od linii kolejowych i innej infrastruktury?
    >>>> T.
    >>>
    >>> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
    >>> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
    >>> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
    >>> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
    >>
    >> Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których
    >> się poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
    >> T.
    >
    > Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
    > drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
    > obu stronach drogi.
    > Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
    > drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
    > zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
    > swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
    > Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
    > "wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
    > jest lobby spalinowo-samochodowe.
    > Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
    > działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
    > zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
    > prawie nigdzie nie ma tramwajów.

    Ale pierdoły. Po prostu więcej były warte samochodowe rozwiązania
    transportowe niż tramwajowe. Właściciele przedsiębiorstw tramwajowych
    mogły przecież postawić cenę zaporową by zablokować sprzedaż. Oczywiście
    nie zrobi tego jeden człowiek, ale gdyby takich ludzi chcących
    podróżować tramwajami było tak wielu to przedsiębiorstwa ceniłyby się
    same. Widać tak nie było, czyli wcale ludzie nie chcieli (i pewnie nie
    chcą) jeździć tramwajami. Ja zresztą też uważam za chore przeznaczanie
    osobnego pasa na coś co może być współdzielone z resztą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.01.21 23:47 ii
  • 31.01.21 23:54 ii
  • 01.02.21 00:32 ii
  • 01.02.21 14:02 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: