  • Data: 2021-03-31 15:26:00
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s41pos$s07$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2021-03-31 o 11:21, Paweł Pawłowicz pisze:

    >10kW z litra....
    >Jak do czajnika (2kW) wleję litr wody to chwila i mogę zalewać
    >herbatę.
    >To oni, jakby co, mają 5 razy mniej czasu....

    Lepiej licz calosciowo - powiedzmy 20MW mocy.
    Woda ma cieplo parowania ~2200kJ/kg, to odparowuje 10l wody na
    sekunde.

    >A podobno zdążyli biegać po parkingach i wyciągać z samochodów
    >akumulatory....

    Przeciez to pare dni trwalo, zanim wybuchlo.

    >Nie rozumiem tylko dlaczego skoro reaktor nadal produkuje ciepło to
    >dlaczego elektrownia nie może być samowystarczalna w dostarczeniu
    >sobie niezbędnej energii do zasilenia pomp pompujących chłodziwo,
    >tylko musi w tym celu mieć jakieś agregaty.

    Raz - bo taka konstrukcja. Pompy napedzane silnikami elektrycznymi.
    Ktos zdecydowal, ze tak lepiej, choc np w Belchatowie pompy kondesatu
    sa krecone turbinami parowymi.

    I teraz:
    -"wylaczysz" reaktor ... pary moze byc na glowna turbine za malo,
    pradu nie bedzie, trzeba by jakas pomocnicza.
    -moze byc usterka turbiny, generatora, sterowania ... moze lepiej, ze
    moze sie chlodzic pradem z sieci. Lub z diesli.
    -przyjdzie tsunami i zaleje rozdzielnie elektryczna i pompy stana :-(

    Nawiasem mowiac - w Czernobylu mieli problem z szybkim startem diesli
    i testowali, czy inercja turbin pozwoli zasilic pompy obiegowe do
    czasu uruchomienia diesli.
    Dwa razy test byl negatywny, to miala byc trzecia proba ..

    J.