    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektronika dziś
    Date: Fri, 2 Apr 2021 15:05:55 +0200

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2021-04-01 o 13:56, J.F. pisze:

    >To był Mastercook, nasz dawny Fagor, który splajtował razem z
    >hiszpańską spólką-matką. Pewnie dlatego części takie drogie.

    Mozliwe - termostat do lodowki (mechaniczny) kosztuje 30-50zl.
    Ale do Mastercooka 100-200 :-(

    >A bo ja pamiętam? 2 lata temu to było, nowa pralka już po gwarancji,
    >na razie działa ;)

    >Sekcja triaków liczyła 8 sztuk, do tego kilka przekaźników.
    >Wybuchniętych triaków było 3 sztuki. Pozostałe 5 sztuk było tego
    >samego rodzaju, to założyłem że te, co się zdematerializowały, sa
    >też takie same. Jakies kosmiczne nie były, 1A/230V, standard.

    A dasz rade sobie przypomniec, co sterowaly ?
    Albo jakis schemat znalezc ?

    Bo w pralce:
    -pompka wody,
    -elektrozawory ... ze 3 sztuki mozliwe
    -zamek drzwiczek,
    -grzalka - jak pisales na przekazniku,
    -silnik na pare biegow - tez pisales o przekaznikach.

    8 to jakby za duzo.
    A tak dopytuje, bo powinny byc przez jakies urzadzenie wlaczone, ktore
    ograniczy prad do 1A.

    taki pogladowy schemat pralki
    http://www.pralkoporadnik.mkwe.pl/blokowy-schemat-pr
    ogramatora-pralki-amica-pa/

    Co to za zawor przesterowania ?

    15/TC6 - PWM silnika - to moze byc dosc istotne przy jakims przebiciu

    >Wywaliło je w standby, nie podczas pracy, to może jakaś kondensacja z
    >chłodniejszej obudowy, nie wiem.

    To zawsze mozliwe, czy inna nieszczelnosc.
    Lub przetarty kabel.

    P.S. co to za procek uPD78F9177Y?
    I co on tam ma w pamieci szeregowej - jakis program w "jezyku
    wysokiego poziomu" ?

    J.