-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
Date: Tue, 11 Feb 2020 22:31:14 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 58
Message-ID: <r1v6fd$d10$1@news.icm.edu.pl>
References: <r1puaq$l7n$1@news.icm.edu.pl>
<7...@k...wujka.marcina>
<r1s9di$vf1$1@news.icm.edu.pl>
<4...@k...wujka.marcina>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1581456685 13344 78.10.177.126 (11 Feb 2020 21:31:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Feb 2020 21:31:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.4.2
In-Reply-To: <4...@k...wujka.marcina>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2671878
[ ukryj nagłówki ]On 2020-02-11 08:34, MF wrote:
>
>>> Nie zdziwiłbym się, gdyby w Polsce kulsony z jednej strony dawały
>>> mandat za wjechanie na pionowej pałce, a z drugiej za blokowanie
>>> ruchu, gdy na pionowej pałce stoisz i czekasz, aż sygnalizator dla
>>> sąsiedniego pasa pokaże zielone, a za Tobą autobus stoi i trąbi, bo
>>> dla niego jest pionowa pałka.
>>>
>>
>> Ja na gruncie prawa pytam. I tak mi się widzi, że po tym pasie
>> elektryki jeżdżą zgodnie z przepisami ogólnymi. Czyli mogłem sobie
>> jechać mimo czerwonego na sąsiednim pasie oraz zakazu wjazdu dla
>> autobusów na moim.
>
> Na gruncie prawa nie mam nic do zarzucenia Twojemu wnioskowi. Ale...
>
> W opisanej sytuacji pozioma kreska na sygnalizatorze dla autobusów z
> dużym prawdopodobieństwem powiązana jest z zielonym światłem dla
> pojazdów na kierunku kolizyjnym z Twojej lewej strony. Również na
> gruncie prawa zielone światło oznacza, że ci na kierunkach kolizyjnych
> mają czerwone. Twoja racja jest twojsza, a racja przejeżdżającego na
> zielonym jest jegsza (jegosza?).
No ale ... jeśli zielone jest tylko prawem wjazdu za sygnalizator to nie
determinuje pierwszeństwa i należy liczyć się z tym, że mogą być inne
pojazdy mające silnijesze prawo przejazdu wynikające z innych przesłanek
niż sygnalizacja świetlna. Ja bym myślał o zwykłych znakach, ale ponoć
sygnalizacja wyklucza ich ważność. Nie znalazłem potwierdzenia, ale
nawet jeśli tak jest to na znakach świat nie kończy się. Są np reguły
przepusczania pojazdów z naprzeciwka itp.
> Podobno w Rosji jest tak, że większy ma
> rację, a im jest większy, tym jego racja jest większa, więc osobiście
> nie życzę Ci w opisanej sytuacji spotkania z dużą ciężarówką prowadzoną
> przez Rosjanina. Ale ciekawe byłoby sprawdzenie tego w praktyce. Jak
> chcesz, poświęć się raz i zastosuj swoją interpretację prawną,
> zobaczymy, co sąd powie na to (chyba że ten drugi przyjmie mandat bez
> gadania).
>
Ciężarówka na pasie dla autobusów? :-) Tam przejście dla pieszych jest.
Światło czerwone dla zwykłych pojazdów świeci się dłużej chyba po to by
zatrzymać je przed pieszymi pędzącymi do autobusów. Kolizji z innymi
pojazdami chyba nie może być. Z pieszymi też nie, tylko wtargnąć mi nie
mogą.
Oczywiście mogą być inne skrzyżowania, gdzie naprawdę mogłyby być
przejazdy kolizyjne, ale może tam nie używają sygnalizacji autobusowej a
zwykłą i też nie ma kolizyjności.
Poza tym to oznakowanie może być najzwyczajniej błędne. Albo poprawne,
ale właśnie luka prawna, ale w temacie oznakowania a nie jego interpretacji.
No i może być tak, że elektryki jednak obowiązuje jakaś sygnalizacja,
ale na razie nie widzę przesłanek ku temu.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.20 10:13 cyklista
- 12.02.20 10:26 Cavallino
- 12.02.20 13:56 t-1
- 12.02.20 19:15 kk
- 12.02.20 19:45 kk
- 12.02.20 22:54 MF
- 15.02.20 14:44 kk
- 17.02.20 09:07 cyklista
Najnowsze wątki z tej grupy
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
Najnowsze wątki
- 2024-05-03 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-03 Rzeszów => UX/UI Designer <=
- 2024-05-03 Giertych przetarł szlak: byli członkowie zarządu Orlenu śledztwa prokuratorskie obserwują z zagranicy
- 2024-05-03 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-03 Kraków => UX/UI Designer <=
- 2024-05-03 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-02 Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=