-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
.inetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Date: Sun, 26 Mar 2023 11:01:32 +0200
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <tvp1n6$2116f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
<tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
<tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
<tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tumcnj$2qd$2$Cav@news.chmurka.net>
<1n2mg8n9p1vex.1kzk90esqypjv$.dlg@40tude.net>
<tunb0a$m49$1$Cav@news.chmurka.net>
<o...@4...net>
<tvefu1$cfa$1$Cav@news.chmurka.net>
<1npbxtqixznbj$.1cwrr754ma8un$.dlg@40tude.net>
<tvf265$1ff2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@4...net>
<tvg0sk$1h1i7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<ncr5pjlgkz0q$.vhtksuix4id3.dlg@40tude.net>
<tvhcjr$1pb$4$Cav@news.chmurka.net>
<i...@4...net>
<tviagk$1lni6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
<tvjml2$1nvvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<641d7214$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 26 Mar 2023 09:02:30 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
logging-data="2131151"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.9.0 Hamster/2.1.0.11
Content-Language: pl
In-Reply-To: <641d7214$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus: AVG (VPS 230326-0, 26.3.2023), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712447
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.03.2023 o 10:49, cyklista pisze:
>> Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
>> dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
>
> I tylko blok silnika,
>
>
>> najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik
>> pochodził z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie
>> podarować na
>
> Jak z rozbitka to tak samo bateria jest w taki samym stanie.
Nigdy bym nie użył baterii z rozbitka :) Może się domyślisz.
>
>
>> początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
>> sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
>> głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
>> kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
>
> Co innego mówią mechanicy, więc pewnie bez powodowu i tylko z zysku
> mówią że remont generalny to kilka lub kilkadziesiąt tysięcy.
Czyli tacy, co chcą oskubać klienta. Do dzisiaj sam się bawię w
mechanikę i problemów nie mam i nie widzę żadnych z naprawą.
Koszt części do naprawy silnika jest wręcz symboliczny. OK, zdarzają się
pojebane modele aut gdzie podzespół jest drogi ale to promil.
Lwią część właśnie pożerają mechanicy a nie części.
> Na pewno są zużyte tak jak i silnik spalinowy, ale sprawność dalej mogą
> mieć taką sama jak nowe tylko pojemność im spada
Fajna brednia. Sprawność=pojemność, nie inaczej :)
>
>> bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
>> przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
>
> Znowu nieprawda, brak wiedzy i internetowe bajki.
> Wszystko zależy jaka bateria, jak nienaładowana. Generalnie wszystkie
> baterie tak fabrycznie jak i w celu przechowywania są naładowane
> dokładnie w połowie i ani 2 lata ani 5 nie zrobi z nich złomu.
Piszesz o tym że ktoś o to zadba. Na szrocie, kładzie się baterię tak
jak się ją wyjęło i leży w temperaturach różnych i sobie leży.
Mógłbym Tobie opisać cały serwis baterii litowych od...rowerów
elektrycznych bo akurat mam znajomego co się tym zajmuje od wielu lat.
Tam się nie wymienia sekcji a całość z prostego powodu. " łańcuch jest
tak silny jak najsłabsze ogniwo" czyli jeśli w sekcji pojawia się jedno
słabe ogniwo, to ma wpływ na całość. Większość "wierzeń" prątkowców
opiera swoją wiedzę na takich ściemnieniach, że wymieni się dwa gorsze
ogniwa i bateria znów jest nowa. Spokojnie, poczekamy zobaczymy :)
> Na złom to trafiają baterie całkiem padnięte i takie już rzeczywiście są
> tylko do utylizacji (nit baterii która ma w sobie prąd i jest nawet
> częściowo sprawna nie oddaje na złom bo to po prostu wyrzucanie pieniędzy)
Złomu nie myl ze szrotem.
>
>> kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
>> poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
>> problemu.
>> Dokładnie jak i z bateriami jak odłożone na półkę a nie wywalone na złom
> to tak samo z nimi będzie
>
> Właśnie z ciekawości zmierzyłem ogniwa które mi zostały po budowie
> baterii 4 lata temu (zostały bo były najgorsze ze wszystkich) i spadło
> im napięcie o 0,1-0,3 V, więc spokojnie jak minie 10 lat dalej będą
> sprawne.
Rotfl, sprawdzanie pojemności przez pomiar napięcia :D
Dobre.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=