  • Data: 2020-06-10 20:57:54
    Temat: Re: Embedded HTTP Server
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Bibliteka czyta/zapisuje zmienną globalną w implementacji callbacka.
    >
    > Muszę ją obarierować

    Dlaczego musisz? Jeśli callbacki są szeregowane[*], to nie musisz.

    [*] Ale nie są.

    > i używać tej bariery w kodzie który nie ma NIC
    > wspólnego z serwerem HTTP.

    Eee... To po co używasz biblioteki HTTP?

    > W ten sposób wątki z jakiejś bibliteki
    > agresywnie wymuszają na mnie zmiany kodu w miejscach odległych.

    Używasz zmiennej globalnej z odległych miejsc? Kiepsko.
    Dlaczego obwiniasz jakąś bibliotekę o problemy spowodowane złą architekturą Twojego
    programu?

    > Obecnie sterowniki mają zaszyte jakeiś ARMy po 100MHz. Mimo że to RT to
    > w zasadzie procesor ma sporo wolnego w tzw "międzyczasie". Dlaczego nie
    > miałby generować jakiegoś www?

    No więc skoro ma sporo wolnego, to jaki masz problem?
    I jakie proporcje w tym problemie? Na takich sprzętach ludzie wsadzają pełny RTOS,
    pełny stos TCP, chcą jeszcze serwer www i w tym wszystkim jest jakiś wyimaginowany
    problem z muteksem? Pomyliłeś proporcje. Zwłaszcza, że w takiej składance muteksów
    jest już nadziabanych jakieś kilkadziesiąt.

    niesterowalnym stosem TCP musi koniecznie być na jedynym mikrokontrolerze?

    > Trudno to nazwać masochizmem że ktoś stara się wykorzystać CPU bez
    > dodatkowego point-of-failure jakim jest extra Pi robiące za serwer www.

    I dlatego wsadza serwer www do krytycznego kontrolera? Żeby nie mieć dodatkowego
    point-of-failure?
    Ja na taką logikę nic nie poradzę i nikomu nie obiecuję swojego udziału.

    > Masz wątki to i masz mutexy.

    Dalej nie pokazałeś, dlaczego.
    Ani też dlaczego to miałby być problem.

    > Trudno powiedzieć czy to trolowanie. W zasadzie nie wiem. Może to
    > dlatego że niedawno trafiłem na równie bezuzyteczny kawałek kodu.

    To straszne.
    Najstraszniejsze jest jednak to, że się tak bardzo tym przejmujesz.