  • Data: 2019-03-29 15:37:55
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    robot pisze tak:

    > Mam takie jedno pytanie, ale wstydzę się je zadać na tej grupie.
    > Więc jakby co, to nie ja zadaje, tylko ktoś inny z mojego kompa
    > pisze. Powiedzmy że to moja matka pisze.

    Coż za zaufanie do szanownej rodzicielki. Chyba ze zapomniałeś się
    wylogować ;)

    > Jak jest gniazdko elektryczne, to są w nim dwie dziurki.
    > I jest taki śrubokręcik przeźroczysty co jak się go wepchnie
    > do dziurki to on sam się świeci.

    Kluczowe jest żeby po zakupie w pierwszej kolejności ten śrubokręcik
    wyrzucic i zaopatrzyc się w fazer 777 lub podobne co wydają też dzwięk.

    > Pytanie dlaczego on świeci tylko w jednej dziurce?

    Bo jest prymitywny a czasem "świeca" dwie dziurki tylko jedna bardziej.

    > Coś mi się kojarzy, że na ta dziurkę mówiło się "faza". Ale to
    > śmierdzi z daleka kolokwializmem. Chodzi mi o taka najprostszą
    > instalację, gdzie do gniazdka idą tylko dwa przewody. Doszkalam
    > się na internecie z instalacji, ale jednak nadal tego nie
    > pojmuję.

    Dziurka L ma potencjał względem ziemi, podłogi, rury, zbrojenia.
    Prąd zapyla z dziurki na śrubokręcik i przez ciało operatora płynie
    do podłogi. Jak podskoczysz to zgaśnie na chwile. Wylądujesz znowu
    zaświeci. Gdyby koliberek chciał sprawdzić fazę nic z tego bo jest w
    zawisie. Druga dziurka N jeśli sprawna ma potencjał względem ziemi
    nieduży więc nie zaswieci śrubokręcika.

    Mówi się na to faza z czasów fachowców z czterdziestolatka. Dziś
    oznaczają ten przewód L line lub live.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/