  • Data: 2010-03-11 07:13:46
    Temat: Re: Fiat Doblo - opinie
    Od: "virtual" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToM" <t...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
    news:op.u9cfl9y0ie73fw@toshiba.krosno.vectranet.pl..
    .
    > Witam,
    >
    > Przymierzam się do zakupu jakiegoś kombivana. Póki co najbardziej mi
    > pasuje fiat Doblo (wersja 5 osobowa). Mam do wydania ok 20tys pln
    > (łącznie, samochód plus ew remonty) ,więc pewnie w grę wchodzą roczniki
    > 2003-2004. Oczywiście diesel (1,9jtd albo jakiś inny - który?). Pytanie
    > moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać szczególną uwagę przy
    > kupnie? Jakieś typowe bolączki?

    W zeszłym roku sprzedałem Doblo 1.9JTD osobówkę (2004).
    Dbałem o auto więc wbrew opiniom o Fiatach, kolejny mój Fiat, z którego
    byłem bardzo zadowolony. Pomimo, że w firmie mam inne auta cały czas myślę
    aby kupić jakiegoś paroletniego, zadbanego doblaka.
    Przejechałem nim ok. 140kkm. Silnik, skrzynia, zawieszenie bardzo dobre. Mój
    jeździł "nieładowany" dlatego też (tak twierdził serwis) w tym czasie
    musiałem dwa razy wymieniać elementy tylnego zwieszenia (głośno stukało). W
    serwisie taka naprawa (kompleksowa) jest dość droga. Dwa razy nieplanowana
    wizyta na lawecie. W obydwu przypadkach wymiana czujników wału (czy coś
    takiego). Na przyszłość: jak padnie jeden, wymień od razu drugi. Spalanie
    oscylowało w granicach 6. Problemem w moim było (pomimo zamontowania
    oryginalnych chlapaczy) wypłukiwanie z progów, krawędzi drzwi, lakieru. Tak
    do gołej blachy. Miałem czerwonego, podobno najsłabszy lakier. Raz na pół
    roku regulacja bocznych drzwi bo bywało, że opadały i "świszczał". Niektórym
    to nie przeszkadzało, ja musiałem mieć ideał. Korodowała również okolica
    zamka tylnej klapy (taką miałem), przy uszczelce. Generalnie, teraz
    wolałbym drzwi skrzydełkowe, chciaż, otwierało się klapę i podczas deszczu
    można było łowić z niego ryby ;-). Przednie zawieszenie (kompletne ale bez
    amorów bo bardzo dobrze się trzymały) wymieniłem po ok.120kkm, trochę za
    późno i skasowałem przednie gumy. Sprzęgła nie robiłem. Hamulce dwa razy
    (przód komplet). Raz (wada fabryczna w penej partii aut) ukręcił się
    lewarek. Oleju to auto nigdy nie wzięło, na pewno nie na tyle, aby trzeba
    było dolewać.
    Kluczową wadą tego auta jest baaaardzo wolne nagrzewanie kabiny w zimie (ja
    jestem zmarzluchem). Dużo blach, diesel. Modele po liftingu mają więcej
    plastików i jest (jak potwierdzają znajomi) lepiej.
    Ogólnie:
    - kapitalny silnik i skrzynia (tym modelem naprawdę super się zap... i po
    mieście i w trasie),
    - auto praktyczne (super pakowny, wnętrze ogólnie łatwe do utrzymania w
    czystości i odporne na uszkodzenia, przesuwne drzwi),
    - bardzo wygodny fotel kierowcy (miałem pełną regulację z podłokietnikiem),
    - świetna widoczność (kapitalne lusterka, tym autem sprawniej się poruszasz
    niż osobówką),
    - mocne, odporne zawieszenie.

    Generalnie, bardzo dobre auto do firmy i dla rodzinki ceniącej praktyczność
    i nieczekującej po tym aucie klasy luksusowej.

    Powodzenia,

    --
    virtual