  • 1. Data: 2010-03-10 09:38:23
    Temat: Fiat Doblo - opinie
    Od: ToM <t...@g...ciach.pl>

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu jakiegoś kombivana. Póki co najbardziej mi
    pasuje fiat Doblo (wersja 5 osobowa). Mam do wydania ok 20tys pln
    (łącznie, samochód plus ew remonty) ,więc pewnie w grę wchodzą roczniki
    2003-2004. Oczywiście diesel (1,9jtd albo jakiś inny - który?). Pytanie
    moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać szczególną uwagę przy
    kupnie? Jakieś typowe bolączki?

    --
    ToM
    Astra 1,4 mpi + lpg

  • 2. Data: 2010-03-10 09:51:15
    Temat: Re: Fiat Doblo - opinie
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    ToM pisze:
> [...]
    > 2003-2004. Oczywiście diesel (1,9jtd albo jakiś inny - który?). Pytanie
    > moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać szczególną uwagę przy

    Jestem na etapie poszukiwań tego auta dla brata żony, widziałem już
    kilka egzemplarzy ale zdrowo zmęczonych, więc trochę się naszukasz żeby
    kupić zadbany egzemplarz. Diesel JTD to trwała jednostka więc od strony
    silnika nie musisz niczego złego się spodziewać, ale tak, czy inaczej
    przed kupnem trzeba auto podłączyć pod examiner i sprawdzić poprawność
    działania takich elementów jak przepływka (nowa oryginalna bo tylko
    takie mają sens ok 300-400zł) Zwróć uwagę także na to, czy nie słychać
    duwmasowego koła zamachowego, przy większych przebiegach może już
    domagać się wymiany.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-03-10 09:53:38
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    krzysiek82 pisze:
    Pytanie moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać

    jeszcze jedno, nie daj sobie wmówić, że ślady lakieru na elementach
    gumowych to normalna sprawa bo to bzdura :) takie gadki słyszałem od
    kilku handlarzy :)

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-03-10 12:33:03
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    > jeszcze jedno, nie daj sobie wmówić, że ślady lakieru na elementach
    > gumowych to normalna sprawa bo to bzdura :) takie gadki słyszałem od kilku
    > handlarzy :)

    O jakich elementach gumowych ze śladami lakieru mówisz? Bo jak jakieś listwy
    ozdobne na drzwiach czy błotnikach to całkiem normalna sprawa.

    Pozdrawiam
    p.

  • 5. Data: 2010-03-10 12:34:04
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Paweł W. pisze:
    > O jakich elementach gumowych ze śladami lakieru mówisz? Bo jak jakieś listwy
    > ozdobne na drzwiach czy błotnikach to całkiem normalna sprawa.

    Mówię o gumach które idą wzdłuż auta na dachu na którym kilka krotnie
    zauważyłem ślady partactwa lakiernika.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-03-10 12:41:44
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Mówię o gumach które idą wzdłuż auta na dachu na którym kilka krotnie
    > zauważyłem ślady partactwa lakiernika.

    No to teraz o tym mówisz. To nie partactwo lakiernika, tylko kogoś kto
    rozbierał auto przed lakierem. Ale skoro listewek do lakieru nie ściągali to
    strasznego kuku być nie mogło.

    Pozdrawiam
    p.

  • 7. Data: 2010-03-10 12:48:43
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Paweł W. pisze:
    > No to teraz o tym mówisz. To nie partactwo lakiernika, tylko kogoś kto
    > rozbierał auto przed lakierem. Ale skoro listewek do lakieru nie ściągali to
    > strasznego kuku być nie mogło.

    straszne kuku czy nie nie ma znaczenia, natomiast znaczenie jest takie,
    że handlarze wciskają kit ze tak jest fabrycznie zwalając winę na jakość
    i gadając głupoty w stylu panie to tylko fiat on tak ma.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-03-10 12:59:19
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    > że handlarze wciskają kit ze tak jest fabrycznie zwalając winę na jakość
    > i gadając głupoty w stylu panie to tylko fiat on tak ma.

    Fabrycznie lakieru na czarnych gumowych listwach nie może mieć :)

    p.

  • 9. Data: 2010-03-10 12:59:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ToM" <t...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
    .
    > Przymierzam się do zakupu jakiegoś kombivana. na co zwracać szczególną
    > uwagę przy kupnie? Jakieś typowe bolączki?

    W firmie w której pracowałem był doblo cargo 1,9 diesel. Nie miał lekko bo
    jeździł np w góry na serwisy systemów obsługujących wyciągi narciarskie ale
    dawał radę. Jak odchodziłem z firmy miał na karku kilka lat i blisko 300 tys
    km bez remontu silnika. Silnik nadal pracował ładnie i nie cieknął, gorzej z
    blachami ale wszystko "kupy się trzymało" Jechałem tym autem kilka razy przy
    przebiegu około 260 tys i było całkiem OK. Nawet zawieszenie jakoś
    specjalnie nie padało. Generalnie ludzie w firmie byli z wózka zadowoleni. W
    pewnym momencie zaczął być za mały (ładowność + objętość paki) i został
    zmieniony na większe auto ale do smierci technicznej IMHO było mu jeszcze
    całkiem daleko.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-03-10 19:15:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > 2003-2004. Oczywiście diesel (1,9jtd albo jakiś inny - który?). Pytanie
    > moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać szczególną uwagę przy

    1. jazda na pusto to jak skakanie na nadmuchiwanej pilce. Moje odczucia w
    skali 1-10 to okolo 3.

    2. Serwis we Wro jest do bani

    W aucie z przebiegiem 500 km zdarzyla sie pierwsza awaria. ROzszczelnienie
    pompy paliwa. Naprawa trwala 2 tygodnie. 3 razy odbieralismy sprawne auto
    ktore po jednym dniu bylo juz niesprawne. Dramat.

    Ogolnie toporne auto. Ocena ogolna dobra. W porownaniu do np. partnera to
    doblo juz bym nie kupil. Malo schowkow. Kolo zapasowe pod pojazdem. Pomimo,
    ze moc to chyba 105KM to przelozenia jakies takie marne i przyspiesza slabo.
    Plastiki z wykonczenia straszne (popatrz chocby na podsufitke, tam gdzie sie
    konczy to jakas taka postrzepiona)

    Icek