    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Filtr DPNR (DPF) Toyoty i paliwo bezsiarkowe
    Date: Mon, 15 Mar 2010 14:15:20 +0100

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w
    On 15 Mar, 09:37, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Czytam se instrukcję od Toyoty i jest napisane że silniki DCAT
    > powinny
    > pracować na paliwie bezsiarkowym, jednocześnie jest zamieszczona
    > mapa Europy
    > z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na
    > 2003 rok).
    > Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?

    >Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle'
    >bezsiarkowe.

    Orlen i Lotos nie robia juz chyba paliwa o duzej zawartosci siarki.
    Kiedys to bylo nawet 0.2% = 2000 ppm, dzis chyba 50 ppm i mniej,
    wiec mysle ze obecne jest "bezsiarkowe".

    Ale paliwo moze pochodzic z jakis innych rafinerii, zza Buga, z
    rezerw strategicznych - wiec ryzyko jest.
    Takie stare rezerwy chyba do markowych sieci nie trafiaja.

    J.