  • 1. Data: 2011-06-12 20:14:16
    Temat: Re: Fotoradary Kobylnica
    Od: k...@o...pl

    > Pytam się bo nie wiem, myślałem że tylko zdjęcia z FR rozstawianych przez

    > SM nie mogą być podstawą do ukarania a okazuje się że wszystke.

    Wlasnie wyslalem pismo do strazy w debrznie, w ktorym odmawiam przyjecia
    mandatu. Brzmi nastepujaco:

    W związku z wystosowaniem do mnie wezwań o sygnaturach SMD.xxxxxxxxx i
    SMD.xxxxxxxxx informuję, że odmawiam przyjęcia mandatów.

    Uzasadnienie.
    Zgodnie z Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym art. 129h :
    5. Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny i
    lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz wdrażanie
    kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu drogowego, określi, w
    drodze rozporządzenia:
    1. warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń
    rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem zasady, że
    instalowana i używana jest obudowa wraz z urządzeniem rejestrującym;
    2. sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te
    urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania prewencyjnego poprzez zapewnienie
    odpowiedniej widoczności;
    3. sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem
    progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia
    prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a
    także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w
    utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
    4. szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych (miejskich)
    czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, o których mowa w art. 129b ust.
    4, w tym obowiązku oznakowania miejsc prowadzenia kontroli.

    W związku z tym, że do dnia dzisiejszego Minister nie wydał rozporządzenia
    Straże Miejskie i Gminne nie mogą wykonywać w/w czynności, gdyż nieznane jest
    prawidłowe oznakowanie fotoradarów.

    Ciekawe jaka bedzie reakcja, nie omieszkam powiadomic, bo jak sie okaze, ze te
    uje lupia nas bezprawnie trzeba sprawe mocno naglosnic.
    Kapec

  • 2. Data: 2011-06-12 21:24:40
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-12 20:14, k...@o...pl pisze:

    > Ciekawe jaka bedzie reakcja, nie omieszkam powiadomic, bo jak sie okaze, ze te
    > uje lupia nas bezprawnie trzeba sprawe mocno naglosnic.

    Brawo.

    Nas trafili w Człuchowie, napisałem praktycznie to samo.

    M.