  • Data: 2020-11-11 03:07:22
    Temat: Re: Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP
    Od: pioruns <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/11/2020 00:20, Krystek wrote:

    > Zastanawiałem się jaki dysk kupić - nie najtańszy, ale też nie jakiś
    > przesadnie drogi. Po rozeznaniu się w opiniach na forach, testach i
    > różnych stronach technicznych w grę wchodziły: SAMSUNG EVO 860, GoodRam
    > Irdm Pro Gen. 2 i Crucial MX500. Tak dumałem, dumałem i stanęło na tym,
    > że lepiej kupić sprzęt firm, które same produkują kości pamięci i
    > opracowują kontrolery (SAMSUNG, Micron), niż taki, który jest składany
    > przez firmy zewnętrzne z komponentów różnych producentów (GoodRam).
    > Ostatecznie wybór padł na Cruciala, bo ma metalową obudowę i ramkę
> [...]

    Zawsze zwracaj uwage na ilosc pamieci Cache DRAM - im wiecej, tym lepiej.
    Ranking dyskow ukladaj wg:
    Single-Level Cell (SLC)
    Multi-Level Cell (MLC)
    Triple-Level Cell (TLC)
    Quadruple-Level Cell (QLC)
    Penta-Level Cell (PLC)

    Im nizej na liscie, tym gorzej, odczyt/zapis jest niemilosiernie
    wolniejszy przez ilosc korekcji ECC i ponownych zapisow, o ktorych
    pisalem wyzej.

    (ciekawostka: producenci od lat lacza te felerne wielopoziomowe komorki
    pamieci w mini zestawy RAID0, aby polepszyc koszmarne osiagi. A wiec
    mamy ryzykowny RAID0 w srodku dysku. Dlatego, czesto jak wiekszy kawalek
    pamieci zdycha w SSD to caly dysk od razu umiera i sie zamienia w
    zakladke do ksiazki, czesto oczywiscie zaraz po skonczeniu sie gwarancji :D)

    Wybrany przez Ciebie (i przeze mnie! Ja mam 2 mniejsze - MX 250GB)
    Corsarz ma glowna pamiec TLC (a wiec 8 stanow naladowania na komorke,
    hujowo ale coz zrobic), bufor do zwiekszenia predkosci zapisu w SLC (o
    nieznanej mi wielkosci) a takze ogolny bufor DRAM 512MB. To bardzo dobry
    dysk.

    Kolor czy rodzal obudowy obawiam sie ze nie ma zadnego znaczenia :) SSD
    zadnej obudowy nie potrzebuja, zobacz M.2.

    --
    pozdrawiam, pioruns