    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gdzie białe (!) CCFL do LCD 14,1" 4:3?
    Date: Wed, 11 Mar 2009 08:36:12 +0100

    "MM" <s...@s...invalid> wrote in message
    news:gp6qc5$ebp$1@alf.lan.amelek.gda.pl...
    > Może ktoś polecić sensownego sprzedawcę takich lamp (długość ~292mm -
    > do IBM T42p 14,1" 1400x1050)? Ważne - kolor biały, nie zielony - bo
    > taką niestety ostatnio kupiłem na allegro (fabrycznie nowa z gwarancją,
    > tylko super sprzedawca zapomniał napisać o takim drobnym szczególiku)
    > i sam zzieleniałem jak to zobaczyłem (a stara była na razie tylko lekko
    > różowa, mogłem w sumie nic nie robić póki nie padnie całkiem). Inny
    > kupujący w tej aukcji też potwierdził, że mu świeci na zielono.

    Niedawno osobiście wymieniałem w T42 ale z 15" matrycą (w sumie
    nieważne). Kupiłem co prawda w firmie z mojego miasta (nie przez Allegro)
    ale kupiłem świetlówkę używaną, która siedziała sobie w starej lekko
    peknietej matrycy (na Allegro też można tak kupić).
    Sprzedawca podłączył świetlówkę, ta zaświeciła i widziałem że sprawna
    (oczywiście nie wiedziałem ile już pochodziła i ile jeszcze pochodzi).
    Wymieniłem sam, wszystko ładnie świeci na biało. Kosztowało mnie to
    15zł plus 3 godziny pracy (pierwszy raz rozbierałem matrycę).

    Rozbieranie starej matrycy, w celu wyjęcia świetlówki dało mi wstępny
    trening do rozbierania mojej, sprawnej. Przydał się bo poszło lepiej,
    chociaż były minimalne różnice.
    A posługiwałem sie przy tym ServiceManual'em z witryny IBM'a dokładnie
    krok po kroku.
    Polecam taka metodę.