  • 1. Data: 2009-03-10 22:42:13
    Temat: Gdzie białe (!) CCFL do LCD 14,1" 4:3?
    Od: MM <s...@s...invalid>

    Może ktoś polecić sensownego sprzedawcę takich lamp (długość ~292mm -
    do IBM T42p 14,1" 1400x1050)? Ważne - kolor biały, nie zielony - bo
    taką niestety ostatnio kupiłem na allegro (fabrycznie nowa z gwarancją,
    tylko super sprzedawca zapomniał napisać o takim drobnym szczególiku)
    i sam zzieleniałem jak to zobaczyłem (a stara była na razie tylko lekko
    różowa, mogłem w sumie nic nie robić póki nie padnie całkiem). Inny
    kupujący w tej aukcji też potwierdził, że mu świeci na zielono.

    Do tego inwerter zaczął lekko buczeć - może te zielone mają inny gaz
    o wyższym napięciu pracy? Bo na zużytą nie wyglądała (końce nie były
    czarne), ale na 2 egzemplarze jeden miał problem z zapłonem, a drugi
    świeci, ale nierównomiernie na swojej długości. Mnie to wygląda na
    lampę do skanera/kopiarki mono A3, lub agrotuningu kompa/samochodu ;)

    Niby można odsyłać na gwarancji, ale straconego czasu nikt nie zwróci.
    Ku przestrodze... SS ma na tym koncie 100.0% pozytywów (ponad 1000).

    pozdrawiam
    MM

  • 2. Data: 2009-03-10 23:02:40
    Temat: Re: Gdzie białe (!) CCFL do LCD 14,1" 4:3?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    MM pisze:
    > tylko super sprzedawca zapomniał napisać o takim drobnym szczególiku)
    > Niby można odsyłać na gwarancji, ale straconego czasu nikt nie zwróci.
    > Ku przestrodze... SS ma na tym koncie 100.0% pozytywów (ponad 1000).
    Cóż, właśnie parę dni temu dostałem negatywa, bo kupiłem baterię o
    tytule "NOWA ASUS Eee PC - 10400 mAh - gw 12 mc - CZARNA", w treści
    zapisy "Obiektem aukcji jest fabrycznie nowa bateria do notebooków firmy
    ASUS:", "stan : bateria jest fabrycznie nowa" "NAJWYŻSZA JAKOŚĆ OGNIW
    SAMSUNG" itd... http://www.allegro.pl/item559578707_559578707.html
    i spodziewałem się przynajmniej baterii nowej.
    A dostałem coś chałupniczo regenerowanego, co w zasadzie nie da sie
    wcisnąć do laptopa, bo obudowa po rozmontowaniu nożem i sklejeniu
    superglue wyszła zbyt gruba, ale to wg sprzedającego zaleta.
    http://sibi.drut.org/aku1.jpg
    http://sibi.drut.org/aku2.jpg
    To że ta chałupnicza regeneracja to "produkcja fabryczna" (może na ulicy
    Fabrycznej się odbywa?), a wsadzone tam ogniwa faktycznie są nowe,
    spowodowało że skontaktowałem się ze sprzedawcą i próbowałem to wyjaśnić
    - dostałem tylko burę że się nie znam, i tak ma być. Wystawiłem neutrala
    a w zamian negatyw ;)

    Napisałem do paru kupujących i faktycznie, wszystkie aku są regenerowane
    (choć nie we wszystkich aukcjach o tym informują), ale nikt nie wystawia
    negatywa "bo on ma 5000 pozytywów, to jak mi odda negatywa to mnie
    wyrzucą z allegro"...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-03-11 07:36:12
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "MM" <s...@s...invalid> wrote in message
> [...]
    > różowa, mogłem w sumie nic nie robić póki nie padnie całkiem). Inny
    > kupujący w tej aukcji też potwierdził, że mu świeci na zielono.

    Niedawno osobiście wymieniałem w T42 ale z 15" matrycą (w sumie
    nieważne). Kupiłem co prawda w firmie z mojego miasta (nie przez Allegro)
    ale kupiłem świetlówkę używaną, która siedziała sobie w starej lekko
    peknietej matrycy (na Allegro też można tak kupić).
    Sprzedawca podłączył świetlówkę, ta zaświeciła i widziałem że sprawna
    (oczywiście nie wiedziałem ile już pochodziła i ile jeszcze pochodzi).
    Wymieniłem sam, wszystko ładnie świeci na biało. Kosztowało mnie to
    15zł plus 3 godziny pracy (pierwszy raz rozbierałem matrycę).

    Rozbieranie starej matrycy, w celu wyjęcia świetlówki dało mi wstępny
    trening do rozbierania mojej, sprawnej. Przydał się bo poszło lepiej,
    chociaż były minimalne różnice.
    A posługiwałem sie przy tym ServiceManual'em z witryny IBM'a dokładnie
    krok po kroku.
    Polecam taka metodę.