  • Data: 2021-06-28 23:14:37
    Temat: Re: Generator pętli prądowej dla dalekopisu - współcześnie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, wróciłem do eksperymentów. Na razie z wykorzystaniem przetwornicy,
    którą zbudowałem jakiś czasy temu do eksperymentów z lampami Nixie.
    Układ z wykorzystanie UC3845A.
    Podobny do tego schematu: https://ibb.co/Qj0rQ0m, ale z prom różnicami:
    tranzystor IRFR220N, dość spory dławik 330uH na bodajże 2A, na wyjściu
    kondensator 12uF, wejście przetwornicy zasilane z 9V.
    Zmodyfikowałem dzielnik pomiędzy wyjściem przetwornicy i pinem 2 w taki
    sposób, aby uzyskać jakieś 75V na wyjściu, przy nieobciążonej przetwornicy.

    Niestety, gdy testowo podpinam rezystor (oczywiście o odpowiednio dużej
    mocy) 2,2k napięcie na wyjściu spada do niecałych 30V, a prąd w obwodzie
    wyjściowym wynosi zaledwie trochę ponad 12 mA.

    Mogę zrobić coś w celu podniesienia wydajności prądowej posiadanej
    przetwornicy (przez wymianę którychś elementów) czy pozostaje mi
    zbudowanie nowej, wedle innego układu?