  • 41. Data: 2017-07-16 01:15:49
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-16 o 00:38, Adam pisze:

    > Też mnie dziwi, dlaczego Marek tak wzbrania przetaczać tarcze hamulcowe.
    > Wszak jest to dość powszechna usługa.
    >
    > Mogą być dwa problemy lub ich suma:
    > 1/ nieprawidłowe zamocowanie tarczy w uchwycie tokarki
    > 2/ brak oczyszczenia piasty i wskutek tego krzywy montaż tarczy

    Nie, kurwa. U was to brak wiedzy w obróbce metali a u tokarzy, to chęć
    zarobienia paru groszy że może się uda. Samo przeszlifowanie, to jeszcze
    OK ale toczenie to 40/50% ze się uda.

    Z resztą, co szkodzi spróbować :) Do dzieła!

    --
    LordBluzg(R)

  • 42. Data: 2017-07-16 01:20:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

  • 43. Data: 2017-07-16 01:22:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-16 o 00:13, Pszemol pisze:
    > "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wiedziałem że tego typu usługi od mężczyzn Cię rajcują...

    Obojętne kto mi loda robi. Lubię śmietankowe z bakaliami. A ty o jakim
    lodzie myślałeś?

    > Ale w dzisiejszych czasach to w sumie nic niezwykłego ;-)
    > Tu Cię jednak zawiodę, ja w te klocki się nie bawię - ja tylko
    > z dziewczynami, więc nie oferuj mi czegoś takie więcej, ok? :-)))

    Huh, już ci to pisałem ale dałeś mi przykład że masz zjebaną pamięć
    krótkotrwałą. Zapisz sobie tego linka:
    http://www.ognik.com/)))).jpg

    Wracając do loda. Ok rozumiem że nie potrafisz zrobić loda nawet :)

> [...]
    http://www.ognik.com/)))).jpg
    > Jestem pewny że były toczone i szlifowane w fabryce.

    No to się przy okazji dowiedz, jaki jest proces technologiczny przy
    produkcji tarcz hamulcowych. Materiał jest dostępny w necie ale jak
    widać, to dla ciebie nadal tajemnica :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 44. Data: 2017-07-16 01:39:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

    Zapytaj tokarza :) On też nie wie dlaczego przetoczył, no równo,
    idealnie i hamulce po czasie skaczą :)

    Później się go zapytaj, ile wynosi MINIMALNA grubość przetoczonej tarczy
    dla danego modelu samochodu i dlaczego ZABRANIA się montażu tarczy,
    która zbyt szybko się nagrzewa i nie potrafi odprowadzić nadmiaru ciepła
    :)...co prowadzi do deformacji i wygięcia się tarcz bo są zwyczajnie za
    cieńkie.
    --
    LordBluzg(R)

  • 45. Data: 2017-07-16 01:41:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

    Aaa, przy okazji. Jak nie załączysz następną razą cytowanego tekstu, do
    którego się odnosisz, to ci chuju nie odpowiem :)

    Wypierdalaj.
    --
    LordBluzg(R)

  • 46. Data: 2017-07-16 01:59:52
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 16 lipca 2017 01:13:50 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > tylko ta śliska powierzchnia na niej mnie skłaniała do toczenia.

    Sprawdzenie w stojącym aucie lub w czasie co najwyżej krótkiej przejażdżki czy
    "glazurę" da się usunąć byłoby w porządku. Piszesz jednak, że samochód jest "sporo
    rozjeżdżony od końca maja" - i cały czas bardzo słabo hamuje. A to już jest bardzo
    źle, bo nawet przy głupich 30 km/h można zrobić komuś poważną szkodę...

    Drap, szlifuj, tocz, wymieniaj - obojętnie, tylko dopóki tego nie zrobisz to daj se
    spokój z jeżdżeniem autem bez sprawnych hamulców.

  • 47. Data: 2017-07-16 02:14:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zauwazyles gdzies ze ktos chce przetaczac ponizej minimalnej grubosci, bo ja nie. A
    minimalna grubosc tarczy jest taka ze w szczeline pomiedzy jarzmem a tarcza nie moze
    sie zmiescic blacha klocka.

  • 48. Data: 2017-07-16 03:11:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "laisar" <k...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > A to już jest bardzo źle, bo nawet przy głupich 30 km/h można zrobić komuś

    Ach, teraz rozumiem o co Ci chodziło.... masz rację.

    Jeżdzę od maja bo miałem nadzieję że właśnie zeszlifuję rdzę
    ale niestety postępu nie zauważyłem, więc biorę się już za robotę.

    Przody zrobione, udało się bez rozbierania zacisków, tłoczki
    ładnie się chowają - z tyłami będzie gorzej bo przy zdejmowaniu
    zasiedziałego zacisku z lewej strony dziabnąłem osłonkę
    gumową tłoczka i muszę teraz ją wymienić - shit happens :-)

    Swoją drogą, czy tą osłonkę da się wymienić bez wyjmowania
    tłoczka z zacisku? Obawiam się, że nie da się.

    > Drap, szlifuj, tocz, wymieniaj - obojętnie, tylko dopóki
    > tego nie zrobisz to daj se spokój z jeżdżeniem autem bez
    > sprawnych hamulców.

    Dobrze, Wuju Dobra Rada :-))

    Co do glazury, to na wyjętej tarczy spróbowałem potrzeć
    papierem ściernym - po kilkudziesięciu sekundach tarcia
    zaczęła się rozjaśniać i z czarnego koloru robić ruda. Jakby tą
    glazurą była przykryta rdza na tarczy. Dopiero po następnych
    kilkudziesięciu sekundach zaczęła wychodzić spod rdzy
    nierówna warstwa metaliczna tarczy. Myślę, że gdyb te
    tarcze były nieuszkodzone zjechanymi klockami to byłyby
    do odzyskania i glazura do starcia tym kółkiem od 3M.

  • 49. Data: 2017-07-16 03:14:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Obojętne kto mi loda robi. Lubię śmietankowe z bakaliami.
    > A ty o jakim lodzie myślałeś?

    Dobrze wiesz że o tym samym co Ty :-))

    > Huh, już ci to pisałem ale dałeś mi przykład że masz
    > zjebaną pamięć krótkotrwałą. Zapisz sobie tego linka:
    > http://www.ognik.com/)))).jpg

    Owszem, pisałeś, i pamiętam, więc z moją pamięcią wszystko ok.
    Ja po prostu nie muszę się stosować do Twoich sugestii, prawda?

    > Wracając do loda. Ok rozumiem że nie potrafisz zrobić loda nawet :)

    Nie. A Ty potrafisz? Napewno Twój boyfriend się ucieszy...

    > http://www.ognik.com/)))).jpg
    >
    > No to się przy okazji dowiedz, jaki jest proces technologiczny przy
    > produkcji tarcz hamulcowych. Materiał jest dostępny w necie ale jak widać,
    > to dla ciebie nadal tajemnica :)

    Owszem, i nie mam zamiaru drążyć.
    Na tokarza do fabryki się nie wybieram...

  • 50. Data: 2017-07-16 03:16:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

    LordBluzg próbował parę razy i go majster tak zjechał
    że mu uraz został więc się wzbrania od toczenia, biedak :-))