  • 1. Data: 2021-09-27 13:09:55
    Temat: Gniazda goldpin SMT przelotowo
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    Witam,
    poszukuję gniazda 15 pin, 2,54mm jednorzędowe, które można
    zamontować od spodu płytki powierzchniowo a od góry przez
    otwory wprowadzić piny gold pinów.

    Znalazłem:
    SSM-115-L-SV .
    gniazdo PCB, płytka-płytka, 2.54 mm, 1 rzędy/-ów, 15 styki/-ów,
    U Farnella ale trochę żal mi zapłacić ponad 70zł /szt
    z dostawą aby się przekonać czy będą pasować.
    Pomoc techniczna dostępna jest tylko dla zarejstrowanych
    użytkowników... a nie wiem czy będą mi w stanie pomóc.

    Stosował, ktoś takie rozwiązanie i może polecić jakiś konkretny typ?
    Widziałem takie rozwiązanie w falowniku AB ale oznaczeń złącza
    brak...

    --
    pzdr, j.r.

  • 2. Data: 2021-09-27 15:42:31
    Temat: Re: Gniazda goldpin SMT przelotowo
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 27 września 2021 o 13:09:58 UTC+2 Rutkowski, Jacek napisał(a):
    > Witam,
    > poszukuję gniazda 15 pin, 2,54mm jednorzędowe, które można
    > zamontować od spodu płytki powierzchniowo a od góry przez
    > otwory wprowadzić piny gold pinów.

    Hmmm, nie potrafię sobie do końca wyobrazić, o co Ci może chodzić.
    Chcesz "dziurki" na piny mieć z jakiegoś powodu koniecznie od spodu, ale coś z pinami
    (zapewne drugą płytkę) nasadzać od góry? Jakiś powód, że chcesz mieć tak blisko
    siebie laminaty?

    > Znalazłem:
    > SSM-115-L-SV .
    > gniazdo PCB, płytka-płytka, 2.54 mm, 1 rzędy/-ów, 15 styki/-ów,
    > U Farnella ale trochę żal mi zapłacić ponad 70zł /szt

    Na samtec.com wyskoczyła mi propozycja darmowych próbek.
    To amerykanie, więc dają - do mnie właśnie idzie paczka z TE connectivity ;>

    Ale chyba ta część się do tego, co wyżej napisałem, nie nadaje - co prawda mocowanie
    powierzchniowe i nóżki wystają na boki, i być może nawet są otworki od spodu - ale
    chyba są mniejsze niż te od góry.
    I nie sądzę, by producent przewidział takie zastosowanie.

  • 3. Data: 2021-09-27 20:14:23
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/27/2021 o 3:42 PM, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    pinami (zapewne drugą płytkę) nasadzać od góry? Jakiś powód, że chcesz mieć tak

    Chcę wyświetlacz 3,5" umieścić z góry na płytce z goldpinami na
    klasycznych gniazdach a pod nimi NodeMCU ESP8266 właśnie bardzo blisko
    laminatu ale bez lutowania.
    Aby była możliwość szybkiej podmiany wyświetlacza lub ESP bez lutowania.

> [...]
    spodu - ale chyba są mniejsze niż te od góry.
    > I nie sądzę, by producent przewidział takie zastosowanie.

    Właśnie podobne do nich widziałem w falowniku ale za cholerę nie jestem
    w stanie zweryfikować tego bez zakupu chociaż 2 sztuk tego złącza.
    Bo tyle potrzebuję do prototypu, który będzie pewnie jedyną sztuką
    w najbliższym czasie wykonaną.
    A kupowanie 2 złącz za 28zł + 35zł za przesyłkę to trochę drogo
    szczególnie bez pewności czy będą dobre.

    Właśnie wysłałem zapytanie do Samtecha czy można tak użyć tego złącza.
    Zobaczymy czy coś odpiszą.

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2021-09-27 20:32:14
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Dawid Rutkowski wrote on 27.09.2021 15:42:

    > Hmmm, nie potrafię sobie do końca wyobrazić, o co Ci może chodzić.

    Chodzi o taki rodzaj gniazda SMD, przez które gold piny mogą przejść na
    wylot przez PCB:
    https://sc04.alicdn.com/kf/Ha2f085b1bff74c37aaaf8821
    a66d77ccy.png

  • 5. Data: 2021-09-27 20:46:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Rutkowski, Jacek wrote on 27.09.2021 13:09:
    > Witam,
    > poszukuję gniazda 15 pin, 2,54mm jednorzędowe, które można
    > zamontować od spodu płytki powierzchniowo a od góry przez
    > otwory wprowadzić piny gold pinów.

    Jeśli szerokość nie jest zbyt krytyczna to daj dwurzędowe gniazdo SMD
    2x15 pinów i zostaw jeden rząd bez dziurek w PCB:
    https://www.aliexpress.com/item/32814431059.html

    Są też listwy jednorzędowe, ale krótsze niż chcesz, możesz spróbować
    złożyć z dwóch:
    https://shop.pimoroni.com/products/header-10-pin-fem
    ale-smd-0-1

  • 6. Data: 2021-09-27 20:55:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Zbych wrote on 27.09.2021 20:46:

> [...]
    > https://www.aliexpress.com/item/32814431059.html
    >
    > Są też listwy jednorzędowe, ale krótsze niż chcesz, możesz spróbować

    Albo dociąć z 16:
    https://www.tme.eu/pl/details/ds1023-16-1x16tx1/list
    wy-i-gniazda-kolkowe/connfly/ds1023-16-1-16b81xtx1/

  • 7. Data: 2021-09-27 21:32:03
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/27/2021 o 8:32 PM, Zbych pisze:

    > Chodzi o taki rodzaj gniazda SMD, przez które gold piny mogą przejść na
    > wylot przez PCB:
    > https://sc04.alicdn.com/kf/Ha2f085b1bff74c37aaaf8821
    a66d77ccy.png

    Takkkkk
    https://www.tme.eu/pl/details/ds1023-16-1x16tx1/list
    wy-i-gniazda-kolkowe/connfly/ds1023-16-1-16b81xtx1/
    te są idealne, jeśli da się przelotowo je wetknąć to 5 razy taniej
    od SSM-115-L-SV i do tego od ręki w tme dostępne.
    Jeden pin więcej nie przeszkadza, zostanie na końcu bez dziurki.

    Dzięki za pomoc.
    Zamówię i sprawdzę.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2021-09-28 14:54:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 27 września 2021 o 20:14:27 UTC+2 Rutkowski, Jacek napisał(a):

> [...]
    > laminatu ale bez lutowania.
    > Aby była możliwość szybkiej podmiany wyświetlacza lub ESP bez lutowania.

    Chyba sobie wyobraziłem, jak to ma wyglądać.
    W sumie nie zyskasz prawie nic na grubości całego układu (w porównaniu do tego,
    jakbyś ten esp włożył po prostu od spodu), ale zyskasz na powierzchni (tracąc na
    grubości - chyba że i tak pod spodem płytki mają być jakieś elementy) i na łatwości
    serwisowania - dostęp do wszystkiego od góry.
    Ale czy schowanie nodemcu pod wyświetlaczem nie spowoduje kłopotów z wifi/bt?

    Czy mi się wydaje, czy te nodemcu mają trochę krótsze niż zwykle goldpiny?
    Doliczając grubość płytki i plastik na goldpinach na nodemcu (chyba że masz zamiar go
    zdjąć) dobrze by się sprawiły gniazda o zmniejszonej wysokości - ale czy są takie do
    0,1", czy też są tylko do 2mm, to nie wiem.

    Dobrze, że coś się znalazło w TME, bo z tymi próbkami to nie taka prosta sprawa - do
    Warszawy przyleciały rano - i od rana załatwiam formalności celne, dobrze, że DHL w
    tym mocno pomaga - ale np. musiałem im przetłumaczyć fakturę.
    Faktura dziwaczna - na stronie kabel kosztuje 101 euro, a na fakturze 53 dolary.
    Może to jeszcze dawno-niedawne ceny - np. wtyczki M12 z EN45545 kosztują teraz po 50
    euro - te, co są w magazynie - a te, co ich nie ma, mają jeszcze wpisaną starą cenę
    13 euro :(