    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <qqcqhs$pqr$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <20191112093815.168f84b1@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@t...no1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5dcacce4$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5dcad6f2$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5dcae506$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcb3917$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Date: Wed, 13 Nov 2019 14:55:46 +0100

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 12.11.2019 o 17:56, J.F. pisze:

    >Warto zerknąć:
    >https://sluzbymundurowe.plportal.pl/artykuly/policj
    a-inne-sluzby-wiadomosci/ciolo-specjalista-od-tortur
    -i-zabijania

    > - bowiem "Ciolo" to sadystyczny morderca, i rabuś, napadał głównie
    > na
    >osoby starsze, i owym żelazkiem właśnie, wymuszał wskazanie
    >pieniędzy, i
    >kosztowności.

    >Jakiś czas pracowałem jako akwizytor, i biegałem po blokach.
    >To... bunkry! Bez domofonu nie wejdziesz, a do tego na każdym piętrze

    To osobna sprawa - kiedys zrobilo sie modne, zainstalowali, moze
    prezes wzial w lape ... a teraz ludzie uwazaja juz za normalne.
    Zalety pewne ma - bezdomni nie spia na klatkach, nie smierdzi,
    obcy nie pala, nie pija, nie sikaja na korytarzu.
    Moze i troche mniej kradna ... ewentualnie bandyci rzadziej sie czaja
    na korytarzu.
    Choc jak im naprawde zalezy, to pewnie bez problemu wejda.

    >mieszkania oddzielone od klatki i windy solidną kratą, i znów
    >domofon.
    >Gdyby ludzie czuli się bezpiecznie, to by tego nie było na pewno!
    >*Jakieś* ich doświadczenia muszą więc za tym stać.

    No coz - mnie ktos pod drzwiami ognisko zapalil.
    Z sasiadami sie nie znam, pieniedzy nikomu nie jestem winny ...
    pomylka jakas, czy piroman losowo wybral miejsce ?

    >A co w US-iech? Oglądam te ich filmy, i na co 3 widzę, że ludziska
    >mają
    >domy na przedmieściach, w których część drzwi jest oszklona. Moooże
    >szkło pancerne, nie wiem, acz wątpię! Prościej już zrobić z litej
    >stali
    >+ wizjer, albo i kamerę. A jeśli jest szkło, to przecież jakiś
    >zbrodzień
    >może je bez trudności sforsować, nieprawdaż?

    No, tak calkiem bez trudnosci to nie ... zalezy jakie "szklo".

    >Do tego przypomnijmy, że
    >Stany uchodzą (u nas!) za kraj szalejących gangów, no i w ogóle
    >"wielce
    >niebezpieczny". No to skąd te oszklone drzwi, czyżby Hollywood

    Tam ponoc jest duza "lokalizacja". W jednej dzielnicy gang szaleje,
    obok ludzie zostawiaja kluczyki w stacyjce, bo nikt nie kradnie.
    Dodaj, ze byc moze to "obok" jest 20 mil dalej, choc przestepcow
    powinno byc stac na samochody.
    Byc moze w tym "obok" jest ogrodzone i strzezone osiedle, albo lokalny
    szeryf, ktoremu mieszkancy raportuja ze ktos obcy kreci sie po
    okolicy.

    >postanowiło nas w tej mierze, z zupełnie niejasnych powodów,
    >oszukiwać?
    >Ale... po co? W kwestii tak marginalnej, i nie mającej wpływu na
    >fabułę?
    >Bez sensu, to chyba jasne!

    Ale potem masz takie filmy
    https://www.youtube.com/watch?v=oFmbJE6J5nU

    i zdziwko, ze ukradli :-)

    I albo biedota sie rozprzestrzenia, albo niektorzy sa leniwi i nie
    chca ciezko pracowac i mieszkac w dobrej okolicy
    https://www.youtube.com/watch?v=xoxhDk-hwuo

    Albo cos takiego ... inscenizowane, czy ... nie musieli dlugo czekac
    na zlodzieja ?
    https://www.youtube.com/watch?v=thnVbc8hztU
    ale z drugiej strony ... widac kurierzy/poczta nadal dostarczaja "na
    ganek", wiec cos tu nie gra ...

    >Reasumując:
    > - na filmach są wykorzystywane *zwykłe* domy, zwykłych Amerykanów,

    Akurat nie wiadomo - zamiast jechac w plener moze byc prosciej ustawic
    fasade w studio ...

    >nie żadne-tam potiomkinowskie zabudowania! Tak tedy Amerykanie wcale
    >zagrożeni się nie czują, na co być może niebagatelny wpływ ma to, że
    >niemal każdym domu jest giwera, albo i 5!

    Chyba juz nie. A strzelanie do zlodziei zle sie konczy :-(

    J.