eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGrzalka silnika - testowal ktos?Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Date: Tue, 21 Feb 2012 09:40:00 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 25
    Message-ID: <jhvl90$1hoq$1@news2.ipartners.pl>
    References: <4f2e7ad8$1@news.home.net.pl> <jgm6jn$1j6$1@inews.gazeta.pl>
    <4f2ea433$1@news.home.net.pl> <jgmbjh$ia0$1@news.vectranet.pl>
    <jgmi6m$71n$1@inews.gazeta.pl> <4f2ed53f$1@news.home.net.pl>
    <jgmktn$g2h$1@inews.gazeta.pl> <4f36cd5b$1@news.home.net.pl>
    <jhf16e$ch8$1@inews.gazeta.pl> <jhfu4p$7fh$1@news.vectranet.pl>
    <jhg4t1$3fn$1@inews.gazeta.pl> <jhgdfm$qkr$1@news.vectranet.pl>
    <jhghqf$ej2$1@inews.gazeta.pl> <jhgimr$c21$1@news.vectranet.pl>
    <jhgkte$nfe$1@inews.gazeta.pl> <jhgnvi$tjf$1@news.vectranet.pl>
    <jhgr0v$bqf$1@inews.gazeta.pl> <jhh3nb$562$1@news.vectranet.pl>
    <jhhbsd$45m$1@inews.gazeta.pl> <jhids1$i6n$1@news.vectranet.pl>
    <jhlcui$a5m$2@news2.ipartners.pl> <jhnoog$dkb$2@news.icpnet.pl>
    <s...@a...wkurw.org>
    <jhoa1i$cgk$1@news.vectranet.pl> <4f4051e7$1@news.home.net.pl>
    <jhqele$nv5$1@news.vectranet.pl> <jhtpfb$p1j$1@news2.ipartners.pl>
    <4f42c9b8$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1329813600 50970 157.25.157.219 (21 Feb 2012 08:40:00
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 21 Feb 2012 08:40:00 GMT
    In-Reply-To: <4f42c9b8$1@news.home.net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.27) Gecko/20120216
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.19
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2435750
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-20 23:31, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2012-02-20 16:39, Jakub Witkowski pisze:
    >> Objętość płynów, masa silnika itp nie mają żadnego znaczenia (w stanie
    >> ustalonym).
    >> Do wyliczenia różnicy temperatur między ciałem a powietrzem potrzebna
    >> jest moc, powierzchnia, i pewna "stała"
    >> (z tą stałą najwięcej kłopotu bo zależy od "rozwinięcia" powierzchni,
    >> przepływu, kształtu, orientacji przestrzennej)
    >>
    >>
    >
    > Strzelam, ale na logike: czy ta stała nie zależy przypadkiem od ciepla wlasciwego,
    a co za tym idzie od masy i objetosci rowniez?

    Nie. Może troszkę zależeć od przewodności cieplnej materiału z którego wykonano
    obudowę, ale dla takich jak metal (wysoka) można spokojnie założyć constans, bo
    główny
    współczynnik i tak zależy wtedy od styku materiał-gaz.

    > Bo inaczej nagrzeje sie silnik z 10L plynu i 5l oleju, a inaczej bez tych plynow -
    inna bedzie jego pojemnosc cieplna.

    Nagrzeje się szybciej, ale końcowa temperatura będzie jednakowa.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: