    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD Samsung: który Acronis?
    Date: Thu, 12 Jan 2017 13:28:37 +0100

    On 2017-01-11 14:32, ąćęłńóśźż wrote:

    > Jak się okazuje Acronis (a przynajmniej w okrojonej wersji czy to dla WD/Hitachi
    czy dla Seagate/Samsung) nie umie zrobić obrazu wskazanej partycji, a jedynie kopię
    całego wskazanego dysku (co czesto jest robotą bez sensu), do tego nie rozpoznaje
    zewntrznego dysku Ext4 (to znaczy dysk widzi, ale jako pusty niezinicjalizowany, znów
    bez sensu - a akurat Samsung Ext4 miałem pod ręką, na co dzień podłączany do NAS jako
    backup).

    Nieprawda, masz możliwość wybrania prócz całego dysku, samej partycji
    do zobrazkowania. To jest świeżo zrobiony screenshot z odpalonego softu
    w wersji dla Seagate: https://i.snag.gy/Uf9VIi.jpg

    Co do braku obslugi Ext4 raczej nic dziwnego ze skupili sie na systemie
    plikow pod "najpopularniejszy system", tym bardziej ze samo narzedzie
    jest dostarczane w wersji instalacyjnej dla Windows i dopiero spod niego
    wygeneruje sie iso dla dysku recovery.

    > Do tego Acronis (przynajmniej w okrojonej wersji jw.) nie umie zrobić obrazu na
    docelowy udział sieciowy (Samba lub FTP), ani nie umie (w okrojonej wersji) odtworzyć
    dysku z obrazu w sieci.

    Napewno mozna zrobic backup/restore obrazu z zasobu sieciowego z wersji
    uruchomionej pod Windows - ciezko zeby nie bylo jesli system ma dostep
    do danego zasobu.

    Czy z recovery CD nie jestem pewien bo nie mam teraz jak sprawdzic, ale
    wg. dokumentacji wynikaloby ze dysk w darmowej wersji ma obsluge sieci
    i odtwarzania z niej:

    "After booting from the rescue media make sure that you can browse to
    the share in the Backup wizard or Recovery wizard."

    http://www.seagate.com/staticfiles/support/downloads
    /discwizard/docs/dw_ug.en.14382.pdf

    --

    memento lorem ipsum