  • 1. Data: 2017-01-10 12:23:59
    Temat: HDD Samsung: który Acronis?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Producenci dysków mają na swoich stronach programy do robienia m.in. obrazów dysku
    (zwykle okrojony Acronis), działające jednakże tylko po podpięciu i rozpoznaniu dysku
    danego producenta.
    Gdzie szukać Acronisa w wersji, która wystaruje po podłączeniu dysku Samsung (na
    który będę zrzucał obraz)?
    SSD mam Intela, a Intel chyba nie oferuje darmowego programu do zrobienia obrazu
    dysku (systemowego)?

  • 2. Data: 2017-01-10 13:03:02
    Temat: Re: HDD Samsung: który Acronis?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-10 12:23, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    który będę zrzucał obraz)?
    > SSD mam Intela, a Intel chyba nie oferuje darmowego programu do zrobienia obrazu

    Nie ma, jest tylko dla WD albo Seagate (jako Discwizard).

    Sprobuj jakiegos alternatywnego rozwiazania typu AIOMEI Backupper czy
    Macrium Reflect.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2017-01-10 14:58:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Intel (źródłowy SSD do zrobienai obrazu partycji startowej) niby ma brandowane Data
    Migration Software, ale nie ma w nim opcji zrzucenia obrazu ISO partycji systemowej
    (chciałbym obraz zrzucić na dysk sieciowy lub na pendrajwa), nawet opcja kopiowana
    systemu na drugi dysk dla pendrajwa jest wyszarzona :-o
    Oczywiście w razie zonka potrzebuję opcję odbudowy dysku systemowego z tak zrzuconego
    obrazu ISO - ale chyba się nie da, bo jak komp wystartowany z CD ratunkowego (Acronis
    czy te Twoje) miałby zobaczyć udział sieciowy? A może zobaczy (FTP?).
    Pendrajwa w USB ma szansę zobaczyć (jeżeli włączone w BIOS-ie 'USB Legacy'), zresztą
    jakby co zamiast pendrajwa może być przenośny HDD na USB.
    Czy w dzisiejszych czasach warto jeszcze używać Norton Ghosta (2003?)?
    Z komentarzy w sieci Acronis lepszy, ale w wersjach dla WD i Seagate jest mocno
    okrojony.

    -----

  • 4. Data: 2017-01-10 15:37:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-10 14:58, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    > Pendrajwa w USB ma szansę zobaczyć (jeżeli włączone w BIOS-ie 'USB Legacy'),
    zresztą jakby co zamiast pendrajwa może być przenośny HDD na USB.

    CD ratunkowe/recovery dla tych narzedzi to zazwyczaj calkiem napakowane
    linuksy, nie ma problemu aby umialy sobie podlaczyc np. zasob dyskowy
    SMB/CIFS. Co najwyzej w darmowej wersji opcji dla recovery CD do
    backupu/restore z sieci nie bedzie. Inne widoczne media poprzez USB to
    raczej standard, wiec na dysk na USB zrobisz backup obrazka bez
    problemu - czy to na zywca, czy to odpalajac z recovery CD.

    > Czy w dzisiejszych czasach warto jeszcze używać Norton Ghosta (2003?)?

    Raczej nie. Pewnych rzeczy na dysku pewnie nawet moze nie byc w stanie
    zobaczyc. Poza tym nowe narzedzia sa wygodniejsze i daja wiecej
    mozliwosci.

    > Z komentarzy w sieci Acronis lepszy, ale w wersjach dla WD i Seagate jest mocno
    okrojony.

    Do migracji miedzy dyskami albo pelnego backupu dysku/partycji wystarczy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2017-01-11 14:32:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak się okazuje Acronis (a przynajmniej w okrojonej wersji czy to dla WD/Hitachi czy
    dla Seagate/Samsung) nie umie zrobić obrazu wskazanej partycji, a jedynie kopię
    całego wskazanego dysku (co czesto jest robotą bez sensu), do tego nie rozpoznaje
    zewntrznego dysku Ext4 (to znaczy dysk widzi, ale jako pusty niezinicjalizowany, znów
    bez sensu - a akurat Samsung Ext4 miałem pod ręką, na co dzień podłączany do NAS jako
    backup).
    Do tego Acronis (przynajmniej w okrojonej wersji jw.) nie umie zrobić obrazu na
    docelowy udział sieciowy (Samba lub FTP), ani nie umie (w okrojonej wersji) odtworzyć
    dysku z obrazu w sieci.

    Po podobnie nieudanych próbach z darmowymi wersjami czy to EaseUS czy to jeszcze
    czegoś tam (np. GParted, wywala się u mnie przy starcie sytemu sypiąc jakimiś
    komunikatami) ściągnąłem, nagrałem na CD (napęd zewnętrzny na USB, systemowi to nie
    przeszkadza) i użyłem Clonezilla Live.
    'Clonezilla to je ono' :-))
    Trochę surowy interfejs (i686, nie wiem jak inne wersje), ale ma to, czego potrzeba:
    obsługę sieci, dysków Ext4, oczywiście obrazy jesli trzeba pojedynczych wskazanych
    partycji.

    PS. Właśnie przeformatowuję ten Ext4 na bardziej ludzki NTFS - nawet nie wiedziałem,
    że NAS go tak sformatował, a przy Win to jednak Ext4 okazuje się niewygodny.

    -----

  • 6. Data: 2017-01-12 13:28:37
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-11 14:32, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    bez sensu - a akurat Samsung Ext4 miałem pod ręką, na co dzień podłączany do NAS jako

    Nieprawda, masz możliwość wybrania prócz całego dysku, samej partycji
    do zobrazkowania. To jest świeżo zrobiony screenshot z odpalonego softu
    w wersji dla Seagate: https://i.snag.gy/Uf9VIi.jpg

    Co do braku obslugi Ext4 raczej nic dziwnego ze skupili sie na systemie
    plikow pod "najpopularniejszy system", tym bardziej ze samo narzedzie
    jest dostarczane w wersji instalacyjnej dla Windows i dopiero spod niego
    wygeneruje sie iso dla dysku recovery.

    > Do tego Acronis (przynajmniej w okrojonej wersji jw.) nie umie zrobić obrazu na
    docelowy udział sieciowy (Samba lub FTP), ani nie umie (w okrojonej wersji) odtworzyć
    dysku z obrazu w sieci.

    Napewno mozna zrobic backup/restore obrazu z zasobu sieciowego z wersji
    uruchomionej pod Windows - ciezko zeby nie bylo jesli system ma dostep
    do danego zasobu.

    Czy z recovery CD nie jestem pewien bo nie mam teraz jak sprawdzic, ale
    wg. dokumentacji wynikaloby ze dysk w darmowej wersji ma obsluge sieci
    i odtwarzania z niej:

    "After booting from the rescue media make sure that you can browse to
    the share in the Backup wizard or Recovery wizard."

    http://www.seagate.com/staticfiles/support/downloads
    /discwizard/docs/dw_ug.en.14382.pdf

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2017-01-12 20:55:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak, dzięki, dziś to odkryłem i przeprosiłem się z DiskWizardem dla Seagate/Samsunga
    (w wersji spod Win, Recovery CD mam wypalone dla WD/Hitachi) : trzeba było kliknąć w
    lewe kółko "Źródło: dyski" i dopiero wtedy na dole wysuwają się klawisze menu "dyski"
    oraz "partycje".
    Sieć natomiast jest nie pod 'połączenia NAS" (wyszarzone, nie rozwijają się), lecz
    pod... "Desktop" ;-)) gdzie trzeba było się doklikać do MS Network Connections co i
    tak jest łatwiejsze od pamiętania znakowego całej ścieżki sieciowej do ręcznego
    wpisania w Clonezilli.
    Po wybraniu miejsca docelowego pojawia się dodatkowo całkiem bogate menu "setings"
    pod ikoną kółka sterowego gdzieś w dolnym lewym rogu.
    Międzymordzie starszych wersji DiskWizarda było może brzydsze, ale bardziej czytelne
    i oczywiste.

    Problemem z dyskiem (tylko 1 TB) okazał się nie format, lecz GPT - BIOS bez uefi -
    musiałem przekonwertować dysk na MBR, żeby zgrać na ten dysk (usb/sata) backupy -
    czyli Acronis (ani cokolwiek innego odpalanego z CD) ograniczenia BIOS
    nieobsługiwania dysków GPT nie obeszło.

    -----
    > Nieprawda, masz możliwość wybrania prócz całego dysku, samej partycji do
    zobrazkowania.
    [...]