  • Data: 2022-07-02 13:42:45
    Temat: Re: HDD -- błąd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62bc6b43$0$496$6...@n...neostrada.pl

    > (wszystkich musiało być więcej -- ale zżarł je DriveCleanup, co
    > spostrzegłem za późno podczas czyszczenia WXP_B; sprawdzę pod WXP_C?
    > pod WXP_C jest 1234 (daję snap) i najstarszy ma 160 miesięcy, co też
    > http://eneuel.w.duna.pl/error/1234.png <-- snap
    > dziwi -- 13 lat i 5 miesięcy; laptop mam od połowy sierpnia 2008 roku;
    > pod WXP_D mam 1235)

    Mogłem wcześniej użyć podobnych clinerów -- z podobnym (czyli żadnym) skutkiem.
    Jakby z szamba usunąć naparstek szlamu. :) To, co mam na dysku (programy podobne
    do tego clinera) wskazuje na możliwość wcześniejszego czyszczenia... Z czegoś
    biorą się te miesiące -- 161, choć niemal na pewno nie reinstalowałem WXP na
    tym komputerze po sierpniu 2008 roku.

    Zainstalowałem jakiś WXP Profesjonal, później WXP Home -- bo ów Home obsługiwał AHCI
    a Pro -- nie obsługiwał AHCI. Kupiłem ten laptop z instalką wzbogaconą o obsługę
    AHCI.
    Kopie obu czystych (tuż po zainstalowaniu, przed wrzuceniem innych programów, ale już
    po lekkich modyfikacjach) partycji zapisałem na DVD -- nie miałem potrzeby
    reinstalowania...

    > Też powywalać?... Co to da w tej akurat sytuacji?

    > - nowa partycja
    > - nowy dysk

    I nic nie dało.

    > Teraz moja metoda -- wywalę partycję, założę krótszą o kilka czy kilkadziesiąt MB
    > i dopełnię powstałą pustkę kolejną partycją, którą ukryję i której nie będę
    montował...

    Może nawet nie być sformatowana -- wystarczy, że jest ostatnia na dysku.
    Zamontowanie takiej partycji (choćby niesformatowanej) daje niepojęte chwyty pod
    WXP...

    Jest to dysk w kieszeni/adapterze -- w miejscu napędu CDVD PATA, ale podobne
    problemy miałem od WXP także wówczas, gdy dysk był montowany normalnie.

    > Druciarstwo? -- szkoda czasu na dociekania...

    > -=-

    > Nie pomogą też przy literowaniu przy pierwszym uruchomieniu WXP.

    Może pomogą przy nieumiejętnym odpaleniu po raz pierwszy, gdy pod 'Dokumenty' mamy
    nie
    C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty
    lecz coś innego... Ale wówczas łatwiej po prostu przeprowadzić czystkę w rejestrze
    jednym pociągnięciem w MountedDevice czy jakoś ;) tak. Wiem, że niektórzy mieli
    taki problem, mając kilka WXP na komputerze. Ten problem można/należy obejść
    tymczasowym skasowaniem (później oczywiście trzeba odkasować) lub ukryciem
    niepotrzebnych/innych partycji z WXP lub umiejętnym rozkładem systemowych
    partycji na dysku. Takie problemy symulowałem, by wiedzieć, o co chodzi,
    ale nie mam (i nie miewałem -- poza testami i przypadkowymi błędami) takowych...

    Jeśli raz WXP uruchomi się poprawie -- później nie będzie sprawiał problemów
    literaturowych, o ile nie namieszamy z systemowymi partycjami, a namieszać
    łatwo, bo to system niezbyt odporny na niestandardowe zachowanie...
    (choćby zła kolejność wpisów w tablicy partycji -- powstała
    w wyniku kasowania i ponownego tworzenia partycji Primary)

    Można mieć dowolnie dużo (oby zmieściły ;) się na dysku) systemowych partycji
    WXP na komputerze i bootować z dowolnej partycji -- niekoniecznie z Primary.

    Z wieloma WXP miałem sporo (trudno policzyć) komputerów wirtualnych i trzy
    rzeczywiste.

    Niestety WXP słabo radzi sobie z rozpoznawaniem ;) partycji z WXP.
    Vista itd. mają BCD, które jest o niebo lepsze od Boot.ini itp...

    Wiele W10 na jednym komputerze to tylko kwestia czasu na kopiowanie;
    wiele WXP to problem literowania... Najlepiej pod WXP tak poukładać
    partycje, by WXP naturalnie nadał nam takie literki, jakie chcemy
    mieć, ale niekoniecznie dobra droga...

    > Twoje programu tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)
    + Twoje programy tu akurat na nic -- ale ogólnie są pożyteczne. :)
    (powyższe zdanie kieruję do <a...@p...com>)

    -=-

    WXP to zamierzchła przeszłość. :)

    Miałem na blaszaku naraz różne: WME, W95, W98 i WXP.
    (przykładowo skaner HP jakiś czas nie pracował pod WXP, bo brakowało sterownika
    a inne programy tak sobie pracowały pod WinDOSami, więc miałem do dyspozycji
    różne Win) Rzecz jasna Pulpit itp. były wspólne dla każdego z tych systemów.
    (teraz 64W10 nie ma wspólnego pulpitu z WXP, choć niby mógłby mieć)

    Można zbootować PeCeta z dysku, na którym nie ma aktywnych partycji...
    Można nie mieć Primary na dysku, z którego uruchomimy Win, także
    WinDOSa... (należy stosownie poukrywać partycje) Ale to zabawa
    podobna do TeXowania -- gdzie nie można wprost zażyczyć sobie
    bezwzględnego rozkładu, lecz trzeba opierać się o względności...

    -=-

    Temat kończę -- droga przez mękę! Można zlecić kilkukrotne skopiowanie W10
    i iść spać, by rano mieć zamierzony efekt. Z WXP jest znacznie gorzej, gdy
    mamy do dyspozycji wiele partycji...

    Teraz problem wziął się z niefortunnego rozkładu partycji i został ominięty
    założeniem krótkiej partycji (~15.6MB) jako ostatniej na dysku, która nie
    jest montowana -- jest stale ukryta. (wszystkie inne na obu dyskach są odkryte)

    -=-

    Raz jeszcze:
    Zamontowanie tej partycji (pustej, niesformatowanej)
    da natychmiastowe chwyty różnymi programami.

    -=-

    Problem szybkości (spór z Irokezem w innym wątku) może mieć źródło
    w połączeniu
    - dysków 4K
    - kompresją NTFS.

    Na końcu zapisanego dysku nie uzyskam 100 MB/s, ale na końcu pustego
    uzyskuję 70 MB/s ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego -- gdy:
    - pozbędę się kompresji i na źródłowym dysku, i na docelowym
    - i włączę buforowanie zapisu na docelowym.

    Kopiowanie pliku
    - skompresowanego na skompresowany (teoretycznie bez dekompresji)
    jest znacznie wolniejsze niż
    - nieskompresowanego na nieskompresowany.

    Oczywiście wszystkie partycje są poprzesuwane/wyrównane czy jakkolwiek
    to nazwiemy. Czy są wyrównane stosownie -- tego nie wiem. Ponoć ;) tak.
    Być może trzeba inaczej wyrównać.

    Do tej pory na F-S nie miałem dysków 4K a kompresja NTFS nie zmniejszała
    szybkości ani zapisu, ani czytania.

    Kopiowanie na początku pustego dysku daje rzekomo około 150 MB/s
    ciągłego zapisu pliku kilkugigabajtowego.

    Na końcu dysk jest wolniejszy niż na początku a pełny dysk
    może nie mieć ciągłego miejsca pustego.

    --
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.f_'