  • 1. Data: 2011-08-25 08:25:10
    Temat: Hamulce - tarcze bija.
    Od: k...@o...pl

    Szlag mnie trafia.
    Auto - VW T4, rok 2002, motor diesel 150KM.
    Ze 3 lata temu jako ze trzepalo mi hamulcami wymienilem tarcze i klocki,
    zalozone zostaly tarcze ATE i klocki TRW. Po jakims tysiacu kilometrow zaczelo
    bic kierownica, najpierw lekko, pozniej coraz mocniej. Tarcze precz, wymiana
    gwarancyjna. Pare tys km i sytuacja sie powtarza. Jade do majstra, co szlifuje
    tarcze na piascie. Tarcze szlifniete, pare tys km i dalej to samo, wymieniam
    klocki (nie pamietam na jakie ale nie takie z najnizszej polki). Majster
    twierdzi, ze tarcze miekkie jak plastelina, wymieniam na Zimmermanny, do tego
    klocki TRW. Jakis czas spokoj, pozniej zaczyna sie znow tango. Majster
    twierdzi, ze moze powierzchnia piasty bylejaka i tarcza sie wichruje po czasie
    jak sie nagrzeje (na piascie luzu brak). Szlifuje delikatnie piaste, zeby wsio
    bylo proste. Znow jakis czas spokoj, oczywiscie po czasie znow zaczyna bic.
    Wymieniam znow, tym razem na przod ida tarcze brembo i klocki Remse, tyl tarcze
    bosh i klocki nie pamietam jakie (moze tez remse). Pare tys km i znow czuje, ze
    zaczyna bic.
    Ma ktos jakies pomysly co sie dzieje? Jak na moje skoro nie bije od razu po
    montazu a zaczyna po czasie piasty raczej powinne byc w porzadku. Zaczyna bic
    roznie - czasem po paru tys km, czasem po parunastu. Rece juz mi opadaja i
    koncza sie pomysly co z tym zrobic i jak zdiagnozowac.
    kapec

  • 2. Data: 2011-08-25 08:40:25
    Temat: Re: Hamulce - tarcze bija.
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > roznie - czasem po paru tys km, czasem po parunastu. Rece juz mi opadaja i
    > koncza sie pomysly co z tym zrobic i jak zdiagnozowac.

    Jezdzisz agresywnie? Po mocnym hamowaniu odpuszczasz hamulec, aby nie
    przegrzewac tarczy?
    Kwestia wjechania w kalużę z czerwonymi tarczami. Może też kwestia układania
    tarcz i klockow (okres docierania).
    Tylko domysły.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2011-08-25 08:49:40
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Szlag mnie trafia.

    Po bardzo ostrym hamowaniu dobrze lekko toczyć samochód, zostawić sobie
    kilka m i powolutku pełzać. Inaczej profil stygnięcia tarczy jest różny w
    okolicach klocka i sie krzywią.
    Ja załatwiłem tarcze jednym hamowaniem z okolic 200 i całkowitym
    zatrzymaniem samochodu.
    Druga sprawa to osłona przeciw bryzgowa i "porno felgi"
    Mocny wjazd w kałuże z rozgrzanymi tarczami to też prawdopodobieństwo
    pokrzywienia.
    Z mechanicznych spraw - zablokowany jeden tłok w układzie baz zacisku
    pływającego albo zablokowany zacisk pływający.

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 4. Data: 2011-08-25 09:15:05
    Od: k...@o...pl

    Przy montazu tarcz wszystko sprawdzalem sam osobiscie - zaciski pracuja
    prawidlowo, zaden z tloczkow nie jest zatarty.
    Nie jezdze agresywnie, wrecz przeciwnie. Oczywiscie czasem zdarza sie woz
    rozpedzic do wiekszych predkosci ale tez nie hamuje jak wariat.
    To moj trzeci T4. W poprzednich nigdy nic z hamulcami sie nie dzialo, ba - w
    jednym zrobilem cos kolo 100 tys km i nawet klockow nie zmienialem, wiec
    swiadczy to o raczej delikatnym sposobie hamowania.
    Zastanawialem sie nad nieodpowiednim doborem klockow do tarcz, moze klocek za
    bardzo grzeje tarcze i sie wypacza? Ale zeby az tyle razy i przy tylu
    kombinacjach? Pomyslow brak. Oczywiscie moglbym pewnie, zeby miec 100% pewnosc
    wymienic tarcze, klocki i do tego jeszcze piasty na oryginaly VW i do tego w
    ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie
    montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)
    kapec

  • 5. Data: 2011-08-25 09:25:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-08-25 09:15, k...@o...pl pisze:
> [...]
    > ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie
    > montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)
    Sprawdź, czy jedno z kół bardziej się nie grzeje, czy wszystkie klocki
    zużywają się równomiernie. U mnie było tak, że wszystko niby pracowało
    ok (mam na myśli zaciski), montaż poprawny, ale jeden z zewnętrznych
    klocków zużywał się mniej więcej 2x szybciej niż inne - koło było zawsze
    cieplejsze od pozostałych. Krzywienie tarczy było chyba z tym związane.

    Maciek

  • 6. Data: 2011-08-25 11:34:18
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello k...@o...pl !:
> [...]
    > ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie
    > montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)

    Nie tak dawno 2 komplety tarcz wymieniłem ..... Powodem była delikatnie
    skrzywiona piasta i minimalne luzy na łożyskach. To skrzywienie, to było
    3 setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ...

    Sprawdź piastę, szczególnie prawą. Jak masz ponad xx tkm, to może warto
    łożysko wymienić ? I nie wierz w bajki, że dopuszczalne bicie, to 5
    setek - przy tak wielkim wyciera tarcze w czasie normalnej jazdy bez
    hamowania, i potem masz szarpanie 2 x na obrót koła.

    A tarcze najlepiej od Mikody, takie i dobre. Klocki - albo twarde
    Siferty (czasem piszczą - ale ja mam dobre doświadczenia) albo cokolwiek
    ze średniej półki.

    I użyj dobrego czujnika zegarowego - on ci prawdę powie ....

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 7. Data: 2011-08-25 11:58:15
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Hello k...@o...pl !:

    > skrzywiona piasta i minimalne luzy na łożyskach. To skrzywienie, to było 3
    > setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ...

    Ja z powodu wytartego czopu zwrotnicy na którym pracuje zewnętrzne łożysko
    stożkowe przodu mam duży luz wyczuwalny ręką. Kłopotów z krzywymi tarczami
    bez własnego wkładu brak.
    Miałem też taki samochód w którym luz z w.w. powodu powodował w efekcie
    pukanie, gigantyczny z punktu widzenia setek części mm i hamulce sprawowały
    się OK. No ale może to kwestia typu układu.

    Pozdrawiam, Łukasz

  • 8. Data: 2011-08-25 14:49:55
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Ukaniu !:
    > U?ytkownik "Grzegorz"<b...@b...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Ja z powodu wytartego czopu zwrotnicy na którym pracuje zewnetrzne ?o?ysko
    > sto?kowe przodu mam du?y luz wyczuwalny rek?. K?opotów z krzywymi tarczami
    > bez w?asnego wk?adu brak.
    > Mia?em te? taki samochód w którym luz z w.w. powodu powodowa? w efekcie
    > pukanie, gigantyczny z punktu widzenia setek cze?ci mm i hamulce sprawowa?y
    > sie OK. No ale mo?e to kwestia typu uk?adu.

    Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na
    krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety
    trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 9. Data: 2011-08-25 15:16:45
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na
    > krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety
    > trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km.

    Dla mnie 30 um o czym wspominasz to bardzo mało jeśli chodzi o piasty i
    tarcze. Mnie się tyle nie udało uzyskać po wymianie tarcz - mówię o pomiarze
    na powierzchni trącej blisko obwodu zewnętrznego tarczy. To jest mniej niż
    mój włos ;-). Tak sobie zerknąłem, na jakiejś stronie tuningowej www mówią o
    5um! matko! czym oni to mierzą? bo to już pomiar dokładnieszy niż
    chropowatości powierzchni tarczy wykańczanej choćby dokładnie. No niby
    wszystko można ;-) Czujnik musi mieć dużą kulkę. Chyba, że ja jestem jakiś
    taki grubo ciosany ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 10. Data: 2011-08-25 18:59:36
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > roznie - czasem po paru tys km, czasem po parunastu. Rece juz mi opadaja i
    > koncza sie pomysly co z tym zrobic i jak zdiagnozowac.

    A ja myslę że czeka cię wymiana lub co najmniej regeneracja przekladni
    kierowniczej.

    hk