eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHarlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum › Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <606841f4$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <s49h0j$3i6$1@dont-email.me>
    <60687260$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <s49sh1$tn5$1@dont-email.me>
    <60687daf$0$540$65785112@news.neostrada.pl> <s4a0ab$d58$1@dont-email.me>
    <60927791$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <s6u10f$cjs$1@dont-email.me>
    <6092b5c5$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <1efin7k9ycih6$.lv29yhgprqru.dlg@40tude.net>
    <6092c112$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <9e7pn7l165i4$.1bwmpakavmgf9$.dlg@40tude.net>
    <6092d007$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6092d692$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <60941179$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <1govebz7q4de8$.kh6foe5hajeh$.dlg@40tude.net>
    <609a441b$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 11 May 2021 11:19:20 +0200

    On Tue, 11 May 2021 10:45:15 +0200, Atlantis wrote:
    > Kupiłem kabel RGB. Na tym wyjściu obraz jest idealny. Na dobrą sprawę
    > mógłbym nawet zostawić jak jest albo wylutować AD724, który jest
    > elementem opcjonalnym w tej konstrukcji, jednak chciałbym też mieć
    > możliwość używania komputera z prostymi telewizorami, wyposażonymi tylko
    > w wejście kompozytowe.
    >
    > Powinienem na tym etapie założyć, że trafił mi się wadliwy egzemplarz
    > scalaka, czy jest coś jeszcze do sprawdzenia?

    IMO - scalak to jest najmniej prawdopodobny.

    Najpierw bym sprawdzil czestotliwosc kwarcu, bo jak masz dziwnie
    przeklamane kolory ... moze to to.

    No i te pary opornikow do sprawdzenia ktore dziela sygnaly RGB
    R34/R41 itp - moze one za bardzo tlumia.

    Potem do sprawdzenia kondensatory C22, 23, 24, 30, moze C28,
    R42 ... i wiele wiecej tam nie ma.

    No i obejrzec sygnal oscyloskopem.

    Napiecie na kosci .. chyba nie ma szans, aby nie bylo 5V.

    Zaraz zaraz ...
    http://trastero.speccy.org/cosas/JL/Harlequin/Docume
    ntacion/harlequin_rev_g.pdf

    noga nr 1 - STDN, wymaga stanu niskiego dla PAL.
    A na schemacie ... nie podlaczona, wchodzi w CON3.
    Moze tam Ci brak zworki 2-3 ?

    J.